//
کدخبر: ۲۵۹۱۹۰ //
تلاش های مرکز تخصصی مشاوره طلیعه مهر نتیجه داد

رونمایی ازاولین آزمون سنجش اضطراب کرونا به صورت الکترونیکی

اولین آزمون سنجش اضطراب کرونا برای استفاده همگانی به صورت الکترونیکی رونمایی شد.

رونمایی ازاولین آزمون سنجش اضطراب کرونا به صورت الکترونیکی

به گزارش فرتاک نیوز، مرکز تخصصی مشاوره طلیعه مهر به منظور  شیوع شناسی نرخ ابتلا به کوئید ۱۹ با الهام از مطالعات انجام شده و با استعانت از دانش و تجربه  متخصصان حوزه IT (فناوری اطلاعات) و تیمی از روانشناسان و مشاوران پس از بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه سنجش اضطراب کرونا، موفق به تهیه و تدوین نسخه الکترونیکی آزمون ابتلا به کرونا شد.

پیش بینی می شود از طریق پاسخ هایی که مخاطبان به این آزمون می دهند میزان بروز و شیوع اضطراب ابتلا به کرونا در جمعیت عادی برآورد شود و امکان ارایه خدمات حرفه ای توسط روانشناسان و مشاور به صورت حضوری  و غیر  حضوری در قالب مشورت و راهنمایی تلفنی و آنلاین(برخط) به کسانی میزان اضطراب آنها متوسط و به بالا سنجیده شده، کمک کرد.

دکتر فرشاد بهاریدر گفت وگو با خبرنگار فرتاک نیوز گفت: دو نکته امروزه در رابطه با انتشار ویروس کرونا باید در نظر گرفت: نکته اول احتمال ابتلا به ویروس کروناست که یک موضوع کاملا بهداشتی و پزشکی است و از طریق کیت های تشخیصی امکان ابتلا افراد بررسی می شود. نکته دوم که کاملا روان شناختی است، داره و نگرانی احتمالا ابتلا به ویروس کرونا ست. در این زمینه، هیچ کیت تشخیصی روانشناختی که سهل الوصول و به سرعت در دسترس مردم باشد، وجود ندارد.

فرشاد بهاری

وی افزود: در این رابطه آزمون سنجش ابتلا به ویروس کرونا که نتایج آن در مجله علمی روان شناسی سلامت منتشر شده است، و دو ابزار دیگری که طی بروز و سرایت ویروس کرونا در کشور انجام شده اند، امکان طراحی نسخه الکترونیکی در سطح فراگیر را فراهم نمود.

دکتر بهاری در پایان سخنان خود گفت: امید است به کمک‌این ابزار گامی موثر در زمینه شناسایی، براورد میزان بروز و شیوع اضطراب ابتلا به کرونا در جمعیت عمومی و غیر بالینی باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان