//
کدخبر: ۲۵۶۸۶۵ //

چند حقیقت شگفت انگیز در مورد چای سبز

چند حقیقت شگفت انگیز در مورد چای سبز
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیا چای سبز حاوی کافئین است؟ جواب مثبت است.اما قبل از آنکه دست خود را بسمت نوشیدنی دیگر دراز کنید و آن را انتخاب کنید ، اجازه بدهید بیشتر در مورد این مسئله صحبت کنیم: اختلاف جزئی بین انواع چای سبز وجود دارد که ممکن است شما به آن آگاه نباشید. چای سبز معمولی بین ۲۴ و ۴۵ میلی گرم کافئین دارد.

در حالیکه چای سیاه ( که از یک گیاه یکسان بدست می اید: تفاوت آن این است که برگ های آن طی مراحلی سیاه می شود) حاوی ۱۴ تا ۷۰ میلی گرم کافئین می باشد.قهوه شامل ۹۵ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین میباشد.

کافئین کمتر

اگر هدف شما مصرف کافئین کمتر است ، در اینصورت چای سبز بهترین راه است. میتوانید آن را گرم و یا سرد ، شیرین و یا تلخ بنوشید.اگر بجای یک فنجان قهوه یک فنجان چای سبز مصرف کنید ، مصرف کافئین را تا دو سوم کاهش میدهید.

تنفس بهتر

علاوه بر کافئین ، چای سبز حاوی دو آلکالوئید بنام تئوبرومین و تئوفیلین میباشد که از نظر ساختار مولکولی و تاثیر چشمگیر آن شبیه کافئین میباشند. تئوبررومین تحریک کننده قلب و ادرار آور است. محرک موجود در آن بطور طبیعی در نارگیل یافت میشود.

تئوبرون کاهنده موثر سرفه میباشد چراکه ماهیچه های دستگاه تنفسی را نرم میکند.تئوفیلین همچنین عضلات ریه را شل کرده و تنفس را راحت تر میکند.

عملکرد شناختی را بهتر میکند.

اسید آمینه لتیانین در مورد چای منحصر به فرد است و ثابت شده تاثیر مهمی در هوشیاری و آگاهی دارد . این آمینو اسید سروتونین و دوپامین ( پیام رسان عصبی خوشحالی ) مغز را افزایش میدهد ، وهمچنین حفاظت و افزایش حافظه ، یادگیری و شناخت را افزایش میدهد.

ال تیانین ترکیب شده با کافئین تاثیری دو برابر خواهد گذاشت : ال تیانین خستگی روحی و افتادگی ناشی از کافئین را تعدیل میدهد و کافئین نیز آگاهی و هوشیاری روحی روانی ال تیانین را برجسته تر میکند.

عدم عصبانیت ناشی از قهوه

بعضی افراد نسبت به کافئین حساسند ، مانند هر مواد غذایی حساسیت زا . در کافئین فواید فیزیکی زیادی وجود دارد که چای سبز میتواند آن را همراه با مواد مغذی به بدن شما وارد کند و تاثیرات نامطلوب کافئین را خنثی میکند.

کاهش مصرف کافئین بهتر از مصرف نکردن آن است ، مخصوصا اگر چای سبز باشد.ترکیب آنتی اکسیدان بالا و این چای سبز که حاوی کافئین کم است میتواند محرک خوبی، بدون تاثیر عصبانیت که قهوه برشما میکذارد ، باشد .

فواید بسیار قدرتمند

چای سبز یک آنتی باکتری طبیعی است و کلروفیلی که موجب رنگ سبز آن میشود یک خوشبوکننده طبیعی میباشد.محرک های ملایم موجود در چای سبز متابولیسم را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک میکنند . آنتی اکسیدان آن ضد التهاب است که ثابت شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد.این چای هر چه کمتر پردازش شده باشد بهتر است. چای سبز ژاپنی معمولا با فلوراید عمل می اید و ما آن را دوست نداریم. چای سبز با کیفیت بالا و بدون مواد شیمیایی را دم کنید .نظرات مختلفی در مورد زمان و حرارت دم کردن چای سبز وجود دارد : طبق یک نظر اجمالی ،چای را در زمان کمی ( یک دقیقه ) در آبی که جوشیده میریزیم وسه دقیقه به آن اجازه میدهیم تا خنک شود و طعم ملایمی بدهد ، در حالیکه در زمان طولانی تر در آب در حال جوش بیشتر پلی فنل ( آنتی اکسیدان ) موجود در چای رها میشود و شما مواد مغذی بیشتری از چای میگیرید. در هر دو صورت راه اشتباه نمیروید و چای سبز در هر دو روش مفید است.

چای سبز بدون کافئین

اگر تصمیم دارید بطور کامل از مصرف کافئین صرف نظرکنید ، انواع مختلف چای سبز بدون کافئین موجوداست. اگرچه ، هوشیار باشید که بیشتر چای های عاری از کافئین بوسیله اتیل استات عمل می آیند.

سایر چای های که عاری از کافئین میشوند بوسیله عملیاتی که “گاز دار یا جوش دار ” نامیده میشود بدست می آیند در این مرحله برگ های چای با دی اکسید کربن و آب اشباع میشوند تا کافئین از آن خارج شود.

بهترین جایگزین این است که به آسانی چای سبز را برای مدت ۳ دقیقه بجوشانید ، با این اقدام ۸۰ تا ۸۵ درصد از کافئین از برگها رها میشود.توجه داشته باشید گرفتن کافئین موجود در چای سبز سبب کاهش مواد مغذی آن میشود.

چای سبز بطور قطع دوست شماست . اگر بتوانید مواد کافئین دار آن که بسیار کم است را مصرف کنید ، میتوانید از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان