//
کدخبر: ۲۵۶۰۶۸ //

روند بهبودی بیماران کرونایی سرعت گرفت

اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سرعت روند بهبودی مبتلایان به بیماری کرونا در کشور خبرداد و گفت: این موضوع نشان دهنده درمان بهتر مبتلایان، کاهش شدت بیماری در آنها، تغییر الگوی سنی و خطرپذیری مبتلایان است.

روند بهبودی بیماران کرونایی سرعت گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حمید سوری روز سه شنبه به روند فوت شدگان براثر بیماری کرونا اشاره کرد و افزود:  از ۱۶ فروردین شاهد کاهش فوت شدگان براثر کرونا هستیم اما تغییرات مرگ بر اثر این بیماری الگوی متفاوتی داشته و به عبارتی در این دوران حالت سینوسی دارد که امیدواریم روند کاهشی فوت در کشور همچنان ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: میزان مواجهه مردم با یکدیگر در روزهای اخیر بیشتر شده و به احتمال زیاد در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده، شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری و مرگ و میر خواهیم بود.
این متخصص اپیدمیولوژیست به طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند اشاره کرد و گفت: این طرح نقاط قوتی چون راه افتادن چرخه اقتصاد و کم شدن موقت بار روانی جامعه و موضوعات شبیه به آنها دارد، ولی نکته مهم این است که با این رویکرد، نگرانی در زمینه کند شدن روند خاموشی اپیدمی و اثرات سو بر سلامت جامعه، هم وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: پیامدهای این طرح می تواند ابتلا بیشتر به بیماری بدون علائم بالینی مشخص، بیماری با علائم بالینی خفیف؛ بیماری با علائم بالینی شدید نیازمند به بستری و ابتلای منجر به مرگ باشد.

تست کرونا در کشور به صورت محدود انجام می شود
وی با یادآوری اینکه از آنجا که تست کرونا در کشور به صورت محدود انجام می شود، گفت: نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که تعداد کل افراد آلوده به ویروس چند نفر است.  
سوری افزود: آمار افراد بدون علامت یا علایم خفیف در هیچ کجا ثبت نمی شوند، در نتیجه آمار مبتلایان بیشتر به موارد شدید یا مرگ محدود است لذا در این صورت تصویر اپیدمیولوژی کاملی از این اپیدمی قابل عرضه نیست.  
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم ترین شاخص برای بررسی اپیدمی، موارد مرگ ناشی از کووید- ۱۹ است که بیشتر می تواند به دلیل بهبود خدمات درمانی، تغییر الگوی مبتلایان و موارد شبیه آنها، کاهش یافته باشد.  
این اپیدمیولوژیست افزود: با افزایش میزان مواجهه و کم شدن شدت عمل در توصیه های ارائه شده، به احتمال فراوان هم تعداد مبتلایان، هم بستری شدگان و هم مرگ افزایش خواهد رفت و این نگرانی اصلی از کم شدن شدت عمل در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند است.
وی افزود: مهم ترین اصل در بالا رفتن احتمال موفقیت این طرح نظارت کامل و کافی بر اجرای آن و همراهی و همکاری تمامی مردم به خصوص افراد پرخطر مانند سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای و کسانی است که بطور معمول در مواجهه با افراد دیگر هستند، است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایران شیوع یافته است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین)  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان