//
کدخبر: ۲۵۰۰۶۲ //
دکتر صادقی مدیر عامل مجتمع بین‌المللی بنیاد صلح ایران:

کرونا صلح جهانی برقرار کرد

هرکسی قرار است که نقش خود را برای از بین بردن بحران کرونا در زمین ایفا کند و در این میان آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد اطلاع‌رسانی مستمر و دقیق است.

کرونا صلح جهانی برقرار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرفیع صادقی مؤسس و مدیر عامل مجتمع بین‌المللی بنیاد صلح ایران در گفت‌وگوی اختصاصی تلفنی با خبرنگار صلح جهانی در باره ابعاد مختلف کروناویروس، آخرین دستاوردهای پزشکی جهانی در برابر حمله این ویروس، مبنی بر اینکه در این مقطع زمانی که جامعه جهانی درگیر کرونا و وحشت ناشی از ابتلا شدن به این ویروس است، جامعه پژشکی جهان چه تلاش‌های روان‌شناختی برای آرامش مردم و چه پیام امید بخشی برای آنان دارد؛ اظهار داشت: بهترین جمله برای آرامش بخشیدن به مردم این است که این پیام را به آنها بدهیم که ما ابزار شکست این ویروس را در اختیار داریم. در حال حاضر دولت‌ها و مردم می‌توانند به‌طور مؤثر از این ابزارها استفاده کنند. باید تأکید کنم که هر شخص بر روی کره‌زمین، نقش مؤثری در چرخه گسترش یا توقف این ویروس دارد.  گذشته از افراد، هر سازمان نیز می‌تواند با درست یا نادرست رفتار کردن در برابر این ویروس بر روی کل سلامت جامعه جهانی اثر گذار باشد. به‌طور مثال سازمان‌های حمل و نقل، کسب و کار ها و دیگر مشاغل به خصوص مشاغل خدماتی می‌تواند اثرگذار باشند. پیام سازمان جهانی را تکرار می‌کنم و تأکید بر اینکه ما ابزار مبارزه با کروناویروس را در اختیار داریم تنها باید هر کدام از ما، نقش خود را ایفا کنیم و حتم داریم که این ویروس را شکست خواهیم داد.

صادقی در ادامه پاسخ به همین سوال افزود: در راستانی مسیری که سازمان جهانی بهداشت اتخاذ کرده برای اینکه تنش و استرس روانی را کاهش دهد باید بگویم که نیاز است این اطمینان خاطر و امید به مردم داده شود که ابزار را در اختیار دارند، هرکسی قرار است که نقش خود را برای از بین بردن بحران کرونا در زمین ایفا کند و در این میان آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد اطلاع‌رسانی مستمر و دقیق است. امروزه نقشی که سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر دارد این کار را انجام می‌دهد، خیلی مهم است که به محض اینکه دانش جدید و اطلاعات تازه‌ای به دست آمد آن را به مردم خبر می‌دهد و اطمینان به مردم داده‌اند که ما این بیماری و شیوع را شکست  خواهند داد.

مدیر عامل مجتمع  بین‌المللی بنیاد صلح ایران در پاسخ به سوال دیگر  خبرنگار  مجموع رسانه‌ای فرتاک مبنی بر اینکه کروناویروس یک دغدغه جهانی ایجاد کرده است در این میان تحریم‌ها، دغدغه ایرانیان برای رسیدن به درمان و ابزار مبارزه با این ویروس را بیشتر کرده، آیا بنیاد صلح هوشمند ایران با سازمان جهانی برای رفع این تحریم‌ها تلاش کرده است یا قصدی برای کمرنگ کردن تحریم‌های پزشکی در این مقطع زمانی وجود دارد؛ گفت: در حال حاضر این ویروس مردم کشورهای بسیاری را مبتلا کرده است. کرونا ویروس فقط تهدید نیست می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود. کرونا یک مشکل مشترک بین جهانیان است و باید یاد بگیریم که از همدیگر کسب اطلاعات کنیم، اطلاع‌رسانی در نبرد با کروناویروس بسیار مهم است، باید دست به دست هم بدهیم، با هم همکاری کنیم و دانش و تجربیات را به اشتراک بگذاریم. سازمان جهانی طرحی به نام سلامت پلی به سوی صلح دارد، در روزهای اخیر و با شیوع کرونا، دولت‌ها سعی کردند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، کاری که در حالت عادی این ارتباطات بسیار با مشکل انجام می‌شد بنابر این نشانه‌های این همبستگی جهانی شکل گرفته است. مهم این است این همبستگی برای ما درس عبرت خواهد شد، آیا این همبستگی در حافظه خودمان ثبت و ضبط خواهیم کرد یا پس از پایان این بحران کرونایی تمام این همبستگی‌ها را فراموش می‌کنیم و دوباره به میدان نبردهای سیاسی بر می‌گردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان