//
کدخبر: ۲۴۸۵۴۳ //

فوت ۵ اردبیلی بر اثر کرونا / ۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار پنج اردبیلی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند و ۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 فوت ۵ اردبیلی بر اثر کرونا / ۲۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند

به گزارش فرتاک نیوز؛ قدرت اخوان اکبری اظهار داشت: در حال حاضر 123 نفر مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد 26 بیمار مثبت قطعی کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و 18 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و متاسفانه تا کنون 5 نفر بدلیل ابتلا به این بیماری در سطح استان فوت کرده‌اند.

وی افزود: قطعا در طی روزهای آینده تعداد مبتلایان به ویروس افزایش خواهد یافت که مهمترین ابزار در مقابله با کرونا، پیشگیری و آموزش و توجه به هشدارهای داده شده است و مردم باید به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توجه کنند چرا که این بیماری کاملا جدی است و اگر مراقبت‌های لازم انجام نگیرد بیماری تشدید پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: به دلیل شیوع بالای این بیماری در طی روزهای آینده، مردم استان سعی کنند در دو هفته آینده بیشتر در منزل بمانند، از سفرهای برون شهری به ویژه ‌به استان گیلان جدا خودداری کرده و از حضور در تجمع ها و اماکن پرتردد مثل مراکز خرید پرهیز کنند، تردد داخل شهری باید به حداقل برسد، دستهایشان را مکرر با آب و صابون شسته و در صورت مشاهده علائم بیماری در خود یا دیگران سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

اخوان اکبری تصریح کرد: در خصوص تسریع در وقت نتایج آزمایشات نیز در صدد هستیم با تمهیدات ویژه و تصمیمات اتخاذ شده آزمایشگاه‌ ویژه‌ای را برای کرونا در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

وی افزود:  همچنین در استان اردبیل تاکنون 25‌ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا و افراد مبتلا به کرونا نیز پس اتمام دوره درمان و بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان