//
کدخبر: ۲۴۸۲۹۹ //

اردبیل از لحاظ شروع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اردبیل از لحاظ شروع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و نباید بگذاریم از مرحله قرمز به مرحله بحرانی برسد.

 اردبیل از لحاظ شروع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

به گزارش فرتاک نیوز؛  قدرت اخوان اکبری عصر امروز در نشست سه جانبه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، سپاه اردبیل و بسیج جامعه پزشکی استان، اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ شروع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، خوشبختانه به وضعیت بحرانی نرسیده و لازم است همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند با بهره گیری از تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی به مقابله با این بیماری برویم و نگذاریم از مرحله قرمز به مرحله بحرانی برسد.

وی افزود:  تعداد افراد بستری مربوط به کرونا در بیمارستان تروما و شهرستان‌های استان در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود این بیماری در تیرماه و مردادماه ریشه‌کن شود و لازم است تا آن مدت تدابیر لازم از لحاظ تامین نیرو، تجهیزات و امکانات اندیشیده شود و بدین منظور در این نشست برنامه‌ریزی‌هایی لازم برای آینده از طریق سپاه، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه طرح‌ریزی شود تا در موقع بحران دچار کمبود امکانات و نیرو نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: مسئله کرونا مسئله جدی است و مردم می‌باید در حد امکان از منزل خارج نشوند و در دو هفته آتی که مصادف است با مسئله عید و بازدید و خرید از فروشگاه‌ها تقاضا داریم مردم شریف استان رعایت نکات بهداشتی را بکنند و فاصله یک و نیم‌متری از همدیگر را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

اخوان اکبری تصریح کرد: یکی از مسائل مربوط به شیوع این بیماری را نحوه عرضه نان است، حتماً توجه کنیم نان را گرم نموده مصرف کنیم چرا که نحوه عرضه نان می‌تواند باعث شیوع این بیماری شود و بدین منظور تا حد امکان از نان‌های صنعتی استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان