//
کدخبر: ۲۴۶۷۰۹ //
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه:

موارد مرگ و میر مشکوک به «کرونا» در کرمانشاه داریم/ منتظر جواب هستیم

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با بیان اینکه موارد مرگ و میر مشکوک به «کرونا»در استان داریم، گفت: تا این لحظه موارد فوت شده‌ای مبنی بر کرونای مثبت در استان گزارش نشده است.

موارد مرگ و میر مشکوک به «کرونا» در کرمانشاه داریم/ منتظر جواب هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم شکیبا امروز در خصوص آخرین اخبار و اطلاعات بیماری ویروس جدید کرونا در استان، اظهار داشت: مردم به شایعات توجه نکنند، البته در اینکه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و در آینده نزدیک با یک پیک از آن روبه‌رو می‌شویم، شکی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه ادامه داد: بیان آمار و ارقام دروغین از مبتلایان و فوت شدگان بیماری ویروس کرونا در کشور و استان، روان مردم را هدف گرفته و کاملا کذب است، این دسته از خبرهای غیرموثق به مردم هیچ کمکی نمی‌کند و فقط تنش در ذهن و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ما آمارها را براساس مستندات و واقعیت‌ها اعلام می‌کنیم، گفت: تا به حال یک مورد مثبت در استان داشته‌ایم که پس از اقدامات درمانی و مراقبت‌های پرستاری خوشبختانه بهبودی یافته و هم‌اکنون از بیمارستان ترخیص شده است.

آزمایش 10 بیمار کرمانشاهی مشکوک به کرونا منفی بود

شکیبا با اشاره به آغاز به کار آزمایشگاه  تشخیص کرونا در کرمانشاه از روز گذشته، گفت: روز گذشته در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نمونه‌های از 10 بیماران مشکوک به کرونا گرفته شد، که خوشبختانه نتیجه همه آن‌ها منفی اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: امروز هم 6 مورد را انجام داده‌ایم که تا غروب نتایج آزمایش مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در این آزمایشگاه نمونه‌های مشکوک به کرونا در یک روز آماده می‌شود، گفت: جواب‌های منفی یک‌روزه اعلام می‌شود، اما در نمونه‌های مثبت قاعدتا باید یک بار دیگر آزمایش تکمیلی و تاییدی آن انجام شود.

شکیبا متذکر شد: مردم مطمئن باشند که موارد منفی ارزش اخباری 100‌درصد دارند که اعلام می‌شوند.

هیچ مورد مثبتی از مرگ و میر بیمار کرونای در استان نداشتیم

وی در خصوص شایعات مبنی بر فوت دو نفر مشکوک به بیماری کرونا ویروس در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، گفت: روزانه تعداد زیادی در این بیمارستان فوت می‌کنند، بیماری حاد تنفسی عوامل و علت‌های مختلفی دارد و همیشه در طول سال به خصوص در فصول سرد مرگ و میر دراین رابطه داشته‌ایم.

شکیبا گفت: اما امسال بحث کرونا است، موارد مشکوک فوت شده داشته‌ایم و الان هم داریم، ولی این به این منظور نیست که  دارای کرونا مثبت هستند، حتما باید جواب آزمایش آن‌ها بیاید که هنوز جواب کیت آن‌ها از تهران نیامده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه موارد فوت شده‌ای مبنی بر کرونای مثبت در استان نداشته‌ایم، گفت: تعدادی از آزمایشات هنوز منتظر جواب از تهران هستیم چون ترافیک زیادی بود از کل کشور نمونه‌ها می‌رفت زمان جوابدهی چند روزی طول می‌کشد، یعنی ما جواب 2 و سه روز پیش نمونه‌ها هنوز به دستمان نرسیده، ولی جواب دیروز آزمایشگاه خودمان را داریم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه در خصوص ارائه برنامه‌های بهداشتی برای شهرستان استان، گفت: مراقبت‌های مرزی ما از همان زمانی که زنگ هشدار به صدا در آمد در مرزهای استان اعمال شد و  و سایر برنامه بهداشتی شهرستان‌ها همانند مرکز استان است و ارتباطات  و حمایت‌های داخل سازمان و برون سازمانی بسیار خوب در این رابطه داریم.

وی با اشاره به کمبود ماسک و موارد ضدعفونی، گفت: متاسفانه بحث کمبودها در کل کشور وجود دارد و معاونت غذا و دارو و دانشگاه به شدت پیگیر این قضیه هستند و قول داده‌اند طی چند روز آینده این مشکلات تا حدی مرتفع شود.

شکیبا یک مقدار از این نیازهای اعلام شده از سوی مردم را کاذب توصیف کرد و افزود: به عنوان مثال در استفاده از ماسک، نیازی نیست همه استفاده کنند برای بیماران با علائم تنفسی و کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستند، توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان