//
کدخبر: ۲۴۲۷۴۶ //

دو علت عمده ابتلا به دیابت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کم تحرکی و مصرف غذاهای چرب و شیرین را از علل عمده ابتلا به دیابت دانست.

دو علت عمده ابتلا به دیابت
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهرزاد لطفی، با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس دیابت در استان فارس، اظهار داشت: این اتوبوس در راستای پیشگیری از دیابت و چاقی به مناسبت دهه فجر راه اندازی شده است و اتوبوس سیار فعالیت خود را در تمام نقاط شهر به ویژه در نقاط حاشیه استان که امکان دسترسی شهروندان به مراکز بهداشتی و درمانی کمتر است، انجام می‌دهد.

وی افزود: بیماری دیابت در صورتی که به موقع تشخیص داده شود نه تنها از ابتلای بیماران به سکته مغزی و قلبی و نارسایی کلیه جلوگیری می‌کند، بلکه از هزینه‌های درمان در خانواده و سیستم سلامت هم می‌کاهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فعالیت اتوبوس سیار از امروز آغاز و تا ۲ سال آینده هم ادامه خواهد داشت و علاوه بر تست قند خون افراد و شناسایی بیماران، اطلاع‌رسانی و آموزش در مورد دیابت و چاقی هم انجام می‌گیرد.

لطفی، کم تحرکی و مصرف غذاهای چرب و شیرین را از علل عمده ابتلاء به دیابت و چاقی بر شمرد و گفت: در صورت توجه افراد به این موضوعات به طور خود به خود آمار ابتلاء به دیابت و چاقی کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر علاوه بر راه‌اندازی اتوبوس دیابت، ۱۵۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌ها و تجهیزات آن در شیراز خواهیم داشت.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان