//
کدخبر: ۲۴۱۷۶۰ //

ویژگی کودکان مبتلا به اتیسم چیست؟

مدیر مرکز اتیسم طلوع مهر یزد با بیان این که اختلال اتیسم دارای علائمی است برخی از این علائم را شامل ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، تاخیر در تکلم، تکرار یک رفتار خاص به صورت مداوم، بازی نامناسب با اسباب بازی‎ها و وابستگی شدید به یک شیء خاص عنوان کرد.

ویژگی کودکان مبتلا به اتیسم چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 «رضا ابویی» با اشاره به اتیسم به عنوان اختلال پیچیده‌ی رشدی اظهار کرد: هنوز علت این اختلال مشخص نیست و درمان مشخص و قطعی نیز برای آن وجود ندارد لذا در حال حاضر بهترین درمان اتیسم، تشخیص زودهنگام و شروع مداخلات منسجم و درست است.

وی سن طلایی تشخیص اتیسم را بین سه تا پنج سال عنوان کرد و گفت: در این سنین به علت انعطاف پذیری بالای مغز توانبخشی بیشترین تاثیر را برجای می‌گذارد.

این مسئول بررسی اختلال اتیسم را در دو بعد نقص در مهارت‌های ارتباطی - اجتماعی و انجام رفتارهای محدود و تکراری دانست و گفت: یک سری رفتارهای خاص در کودکان عوامل نشان‌دهنده اتیسم در کودک هستند برخی از این علائم شامل ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، تاخیر در تکلم، تکرار یک رفتار خاص به صورت مداوم، بازی نامناسب با اسباب بازی‎ها و وابستگی شدید به یک شیء خاص است.

وی افزود: خنده‎ها و گریه‌های نامتناسب با موقعیت، مقاومت در برابر تغییرات محیط، حساسیت کم یا بیش از حد نسبت به محرک‌های حسی شامل لامسه، بویایی، چشایی و شنوایی و عدم درک خطر در فرزند به والدین نشان می‌دهد که حتما باید برای بررسی بیشتر به متخصص مراجعه کنند.

ابویی با بیان این که در حال حاضر پایگاه‌های غربالگری بهزیستی آماده ارائه‌ی خدمات به والدین است، گفت: در استان یزد والدین با مراجعه به پایگاه غربالگری مرکز اتیسم طلوع مهر می‎توانند از خدمات رایگان ارزیابی استفاده کنند.

مدیر مرکز اتیسم طلوع مهر یزد در پایان تاکید کرد: سن تشخیص و انجام مداخله‌ی درست و به موقع در کاهش شدت علائم اتیسم بسیار مهم و  موثر  خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان