//
کدخبر: ۲۲۵۴۸۸ //

درمان وز‌وز گوش با راهکارهای سریع

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: وزوز گوش در شرایطی خطرناک است که فقط یک گوش فرد به وز‌وز دچار شود، در این حالت افرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

درمان وز‌وز گوش با راهکارهای سریع
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش، حلق و بینی درباره وز وز کردن گوش اظهار کرد: مهمترین عامل ایجادکننده وز وز گوش در گروه اول (subjective) یعنی افرادی که فقط خودشان قادر به شنیدن آن هستند؛ شنیدن صدای مهیب و ناگهانی، افت شنوایی عصبی و بالارفتن سن افراد است.

وی بیان کرد: درگروه دوم (Objective) افرادی هستند که با مراجعه به پزشک متوجه وز‌وز گوششان می‌شوند و زمانی که او با گوشی پزشکی فرد را معاینه می‌کند، اگر صدای عروق در اطراف گوش شنیده شود، این می‌تواند علامت مهمی برای وزوز گوش باشد که از عوامل به وجود آمدنش می‌تواند استفاده از دارو‌های آسپرین، آنتی‌بیوتیک‌ها، دارو‌های شیمی درمانی، عفونت گوش میانی و داخلی، مننژیت، افت شنوایی هدایتی و تومور‌های مغزی باشد.

پورحاجی غلامی افزود: بیماری وز‌وز گوش در افراد گروه دوم می‌تواند باعث بروز اختلالات قلبی و عروقی، اسپاسم، آرتوروز، تومور‌های عروقی و اسکلروز در سن بالا شود که این افراد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

او تصریح کرد: درمان این بیماری در افراد گروه اول امکانپذیر است و افرادی که کارشان به شکلی است که در معرض صدا‌های ناهنجار هستند باید با استفاده از گوشی‌های ضدصوت از گوش‌های خود محافظت کنند و همچنین زمانی که فرد دچار افت شنوایی عصبی می‌شود با کاهش استرس و اضطراب می‌تواند از بروز وز‌وز گوش جلوگیری کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: وزوز گوش در شرایطی خطرناک است که فقط یک گوش فرد به وز‌وز دچار شود، در این حالت افرد باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند و راه‌های ورود این عارضه به گوششان را ببندند.

این متخصص گوش، حلق و بینی این نکته را هم اضافه کرد: برای درمان این بیماری هیچ داروی خاصی برای وز‌وز گوش وجود ندارد، اما در طب سنتی داروی گیاهی جینکو که به صورت قرص و کپسول در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، فقط می‌تواند تسکین کننده درد افراد باشد و هیچ تاثیری در روند درمانی این عارضه ندارد؛ همچنین وز‌وز گوش در بیماران تومور مغزی قابل درمان نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان