//
کدخبر: ۲۱۱۰۱۰ //
مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری وزارت بهداشت:

کارگروه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت گفت: کارگروه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم جهت شناسایی شهرهای بسیار محروم کشور از نظر شاخص‌هایی مثل مرزی بودن، امنیت، شرایط جغرافیایی و فرهنگی که دارای شرایط ویژه‌تر و نیازمند حمایت بیشتری هستند، تشکیل می‌شود.

کارگروه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تشکیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش وزارت بهداشت، بهزاد کلانتری روز چهارشنبه در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مورد بازنگری بسته‌های طرح تحول سلامت افزود: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم یکی از بسته‌های هفت‌گانه طرح تحول نظام سلامت بوده و از ابتدای خرداد سال ۱۳۹۳، در شهرهای محروم و توسعه‌نیافته کشور به منظور افزایش دسترسی مردم مناطق محروم به خدمات تخصصی و فوق تخصصی اجرا شد.

وی گفت:  این برنامه در حال حاضر در ۲۴۵ شهر مشمول دستور العمل اجرا می‌شود. اهداف اختصاصی این برنامه توسعه جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم، کاهش پرداخت از جیب مردم، ساماندهی مناسب‌تر نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق و اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری است.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: توجه به پرداخت های تشویقی ماندگاری و پرداختهای ثابت و عملکردی از نکات مورد توجه در بازنگری این برنامه است.

حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت

کلانتری بیان کرد: برنامه کاهش فرانشیز با تاکید سند برنامه پنجم توسعه کشور از سال ۹۳ با شروع طرح تحول سلامت اجرا شد.  هدف این برنامه  حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت مستقیم بیماران بستری شده واجد بیمه پایه به ۱۰ و  ۵ درصد از کل هزینه‌های بستری و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو و تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان است.

وی افزود: در سال جاری مواردی مثل نحوه تخصیص برنامه کاهش پرداختی بیماران بستری، تعیین تکلیف هزینه اعزام بیماران بستری موقت، نحوه پرداخت هزینه  خدمات گران قیمت فاقد پوشش بیمه پایه، پرداخت هزینه تشویق نظام ارجاع، عدم پرداخت هزینه لوازم مصرفی گران قیمت تهیه شده خارج از بیمارستان و  نحوه پرداخت هزینه همراه بیماران مورد بازنگری قرار گرفته است.

انتظار از دو بسته طرح تحول سلامت

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت گفت: هر ساله با توجه به نظارت بر اجرای برنامه و مشکلات موجود، در راستای بهینه کردن منابع برنامه و ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر بیماران به خدمات سلامت، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسته‌های طرح تحول سلامت مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی درباره انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دو بسته بیان کرد: نظارت بر ارسال اطلاعات پرداخت عملکردی ماندگاری به سامانه سپاس از جمله این موارد است. همچنین  راه‌اندازی نظام ثبت الکترونیک ساعات کار پزشکان (تایمکس) نیز باید صورت گیرد تا پاسخگویی افزایش  و عدالت در توزیع شیفت‌ها و برنامه‌های بیمارستان برقرار شود. اطلاع ‌رسانی مکتوب قوانین مربوط به فعالیت پزشکان  از دیگر انتظارات محسوب می‌شود که نیازمند توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان