//
کدخبر: ۲۱۰۹۵۱ //
معاون درمان وزارت بهداشت:

سند خدمات توانبخشی تدوین می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از حوزه‌های پزشکی که در کشور ما مغفول مانده، حوزه توانبخشی است، گفت: با توجه به حمایت‌های وزیر بهداشت و زمینه‌ای که در شورای عالی بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن خدمات این حوزه وجود دارد، امیدواریم که گام به گام بتوانیم از منابع بیمارستانی برای پوشش خدمات توانبخشی استفاده کرده و سند این خدمات نیز تدوین شود.

سند خدمات توانبخشی تدوین می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر قاسم جان بابایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه توانبخشی، گفت: برگزاری اجلاس معاونین درمان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، می‌تواند باب توجه به حوزه توانبخشی و مسائل و موضوعات درمان که مرتبط به حوزه توانبخشی است را بگشاید.

وی با بیان اینکه بیمارستان رفیده، تنها بیمارستان توانبخشی کشور است، افزود: علاقه‌مند هستیم که در زمینه توانبخشی و خدمات سرپایی و بستری توانبخشی از تجارب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بهره بیشتری بگیریم.  معاونین درمان نیز می‌توانند از پتانسیل‌های دانشگاه‌هایشان در زمینه ارتقای خدمات توانبخشی استفاده کنند؛ چراکه توانبخشی یکی از حوزه‌های پزشکی است که در کشور ما مغفول مانده است. خدمات توانبخشی به صورت متفرقه ارائه می‌شود و به جز مرکز رفیده که این خدمات را به صورت متمرکز ارائه می‌دهد، در جای دیگری خدمات به صورت متمرکز ارائه نمی‌شود. بنابراین از جمله مباحث مهم مورد بحث در این اجلاس، حوزه توانبخشی و تبیین جایگاه آن است که به صورت کاربردی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و سندی برای آن تدوین خواهد شد و چنانچه این سند تدوین شود، از سند درمان، بسیار فرآیندی‌تر خواهد بود.

جان‌بابایی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فراهم است و امکان سرمایه‌گذاری در این بخش نیز وجود دارد و با توجه به حمایت‌های وزیر بهداشت و زمینه‌ای که در شورای عالی بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن خدمات این حوزه وجود دارد، امیدواریم که گام به گام بتوانیم از منابع بیمارستانی برای پوشش خدمات توانبخشی استفاده کرده و در گام اول، به بیمارانی که احتیاج به خدمات خیلی ضروری توانبخشی دارند، خدمت‌رسانی کنیم.

جان‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر اهمیت بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی، گفت: بازدید از مراکز درمانی به منظور شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها بسیار اهمیت دارد، اما در وهله اول، باید بر پیشگیری از بروز مشکل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید شود.

بنابر اعلام وبدا، ‌ معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود به موضوعات مورد بحث در این اجلاس پرداخت و گفت: بازنگری بسته‌های طرح تحول سلامت و جمع‌آوری پیشنهادات جدید، توزیع نیروی انسانی متخصص، فرآهم‌آوری اعضا و درمان بیماری‌ها، سلول درمانی، ملاحظات خدمات ناباروری، تداوم طرح‌های پیشگیرانه مانند کمپین فشارخون، دندانپزشکی، اعتباربخشی، پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی، استانداردهای خدمت، سطح بندی خدمات و بودجه و وضعیت HIS بیمارستانی، از جمله محورهایی است که در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان