//
کدخبر: ۲۱۰۱۶۳ //
مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت مطرح کرد

تامین اعتبار سالانه ۶هزار میلیاردی؛ اولین نیاز اجرای برنامه پزشک خانواده

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: اولین نیاز اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور تامین اعتبار حداقل ۶ هزار میلیارد تومان در سال برای ۵۰ میلیون ایرانی در جمعیت شهری با حداقل برآورد سرانه ۱۲۰ هزار تومان در سال برای هر نفر است.

تامین اعتبار سالانه ۶هزار میلیاردی؛ اولین نیاز اجرای برنامه پزشک خانواده
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدرضا میرزایی بزرگترین اولویت وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای خروج از مشکلات نظام سلامت کشور را اجرای بسته کامل برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع دانست و گفت: برنامه پزشک خانواده روستایی، عشایری و شهرهای زیر هزار نفر از حدود ۱۴ سال پیش برای حدود ۲۸ میلیون نفر اجرایی شد؛ به نحوی که بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ ماما همراه با سایر اعضای تیم سلامت، بسته خدمات سطح یک را به مردم ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین از حدود شش سال گذشته در دو استان فارس و مازندران برای ۴ میلیون نفر از جمعیت شهری بسته پزشک خانواده شهری اجرا شد. در مجموع اکنون بیش از ۳۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش برنامه پزشک خانواده هستند و این برنامه برای حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت شهری بالای ۲۰ هزار نفر در کشور اجرا نشده است.  

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش و مدیریت هزینه‌ها در بخش بستری و سرپایی در سطح ۲ و ۳، وزارت بهداشت باید ۳ اقدام جدی را با همراهی بیمه‌ها در دستور قرار دهد، گفت: قدم اول سرمایه گذاری و توجه به نقش و جایگاه خدمات سطح یک در نظام سلامت است؛ یعنی پرداختن به خدمات بهداشتی، پیشگیری، انجام و ارائه خدمات مراقبتی که در نهایت از بسیاری از هزینه‌های ناشی از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر جلوگیری شود.

میرزایی ادامه داد: دومین موضوع اجرای گام به گام و حداقل ۳ تا ۵ ساله برنامه پزشک خانواده شهری است. در صورتی که در شش ماهه دوم امسال بتوانیم با برنامه ریزی مدل اصلاح شده استان‌های فارس و مازندران و دستورالعمل ۰۲ را تدوین کرده و از سال ۹۹ با تامین اعتبار، پزشک خانواده را اجرایی کنیم، گام بزرگی در حوزه سلامت برداشته خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی گفت: سومین اقدام مهمی که وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید به آن توجه داشته باشند، افزایش سطح سواد سلامت مردم در روستاها و شهرها است که به اقدامات آموزشی بسیاری نیاز دارد. وزارت بهداشت باید از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و به خصوص صدا و سیما به درستی استفاده کند تا در بلند مدت اثرگذار باشد. در همین راستا سازمان بیمه سلامت با همراهی وزارت بهداشت قرارداد سریال پزشک خانواده را با صدا و سیما منعقد کرده است که تولید آن در آینده‌ای نزدیک شروع خواهد شد.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: همچنین قرارداد چاپ بیش از ۳۰۰ هزار نسخه برای ۱۱ بسته آموزشی تهیه شده است که در اختیار ۴ هزار مرکز روستایی قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۱۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان