//
کدخبر: ۸۱۹۶۴ //

دفترچه بیمه برای بستری بیمارستانی حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حذف دفترچه بیمه برای بستری در بیمارستانهای دولتی از سال ۹۷ خبر داد.

 دفترچه بیمه برای بستری بیمارستانی حذف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

طاهر موهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: در ادامه اقدامات در سالهای بعد دفترچه بیمه در بخش سرپایی نیز حذف می‌شود که البته این موضوع مشکلات خاص خود را دارد و عزم جدب طلب می‌کند، بطوریکه تا پایان 6 ماهه نخست سال 97 همه بیمارستان‌های دولتی با همکاری وزارت بهداشت، دفترچه بیمه سلامت را در بخش بستری حذف خواهند کرد.

 

موهبتی در خصوص حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای در سال جدید گفت: بر اساس بودجه 97 همپوشانی بیمه‌ای در سال آینده اجرا و آخرین بررسی در این زمینه صورت گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: نخستین بررسی در خصوص همپوشانی مربوط به نیرو‌های مسلح بود و بیمه سلامت با این بیمه 260 هزار همپوشانی دارد که 160 هزار مورد آن مربوط به سربازان است که تحت پوشش نیرو‌های مسلح هستند.

 

موهبتی گفت: این برنامه در سال 97 به موجب قانون اجرایی می‌شود، اما در همین مدت تلاش کردیم با مراوداتی که با بیمه نیرو‌های مسلح داشته‌ایم با اعلام به بیمه شدگان به حذف بیمه خود اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه همپوشانی سازمان بیمه سلامت با سازمان تامین اجتماعی در حدود 3 میلیون و 700 هزار مورد است، افزود: برای رفع این همپوشانی از دو روش استفاده می‌کنیم؛ یکی خودداری از ایجاد همپوشانی جدید و دیگری خودداری از تمدید دفترچه بیمه‌ای که دارای همپوشانی است.

 

عملیاتی شدن 246 طرح ویژه سازمان بیمه سلامت در سال 97

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از جمله اقدامات مهم این سازمان در سال 97 عملیاتی شدن 246 طرح و نیز هزار و 417 فعالیت خواهد بود.

 

به گزارش سازمان بیمه سلامت ایران-موهبتی افزود: خوشبختانه در حکمی که مجلس مبنی بر استحقاق سنجی تصویب کرد در 4 استان کشور شامل 105 بیمارستان موضوع فاز یک استحقاق سنجی الکترونیک آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف ما استقرار گایدلاین‌ها (دستورالعملهای بالینی) است، افزود: سال آینده در 6 ماه نخست سال، 60 گایدلاین (دستورالعمل بالینی) با مشارکت دانشگاه‌ها را پیاده خواهیم کرد که در کنترل هزینه‌ها موثر است.

 

موهبتی خاطرنشان کرد: سال آینده خرید ما براساس اعتبارات خواهد بود که در 22 سال گذشته این اتفاق بی‌سابقه بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان