//
کدخبر: ۲۰۶۹۰۰ //
دکتر خنفری مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو:

شرکت سفر سلامت الامتو در تمام کشورهای آسیایی میانه راه‌اندازی شد

دفاتر شرکت سفر سلامت الامتو به مدیریت دکتر علیرضاخنفری در تمام کشورهای آسیایی میانه راه‌اندازی شد.

شرکت سفر سلامت الامتو  در تمام کشورهای آسیایی میانه راه‌اندازی شد

دکتر علیرضا خنفری مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: این شرکت دفاتر خود را به‌خاطر جذب توریست بیشتر در این کشورها راه‌اندازی کرده است تا بتوانیم توریست بیشتری برای کشورمان جذب کنیم.

photo_2019-07-14_14-44-23

دکتر خنفری ادامه داد: شرکت سفر سلامت الامتو در زمینه مدیکال توریسم یا توریسم درمانی که بر اساس تعریف‌های سازمان جهانی جهانگردی(UN-WTO) یکی از اهدافی که می‌تواند گردشگر را برانگیزد تا عزم سفر کند، مسافرت برای کسب سلامتی است تا ما هم بتوانیم قدم‌های مثبتی در این کشورها برداریم.

او افزود: گردشگری سلامت در حقیقت نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد بر این اساس شرکت سفر سلامت الامتور دفاترش در کشورهایی آسیایی راه‌اندازی کرده است که توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود بتواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی‌اش را به دست بیاورد.  

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: توریسم سلامت نوعی از گردشگری که این روزها خوشبختانه در ایران رواج پیدا کرده و توریست‌های زیادی را از کشورهای منطقه برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمانی ایران به کشورمان می‌کشاند، ولی متاسفانه تاکنون از سوی نهادها و دوایر دولتی، استان‌های شمالی کشور هیچگونه کار خاص برای جذب بیشتر این توریسم و حتی استقبال خوبی انجام نشده است.

دکتر خنفری ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذاری با سرمایه شخصی‌اش فعالیت اقتصادی را رونق می‌دهد، حداقل انتظار  را دارد که مسولین استانی حمایت بیشتری  کنند.

او با توجه به این که  توریسم سلامت یکی از انواع توریسم است که به سه بخش تورییسم تندرستی، توریسم درمانی، توریسم پزشکی اشاره کرد و افزود:  تورییسم تندرستی؛ مسافرت به دهکده‌های سلامت و چشمه‌های آب معدنی بدون دخالت پزشک. توریسم درمانی؛ استفاده از آب‌های معدنی، نمک، لجن‌های طبیعی، مناطق آفتاب‌گیر و …. تحت نظارت و مداخله پزشک. توریسم پزشکی؛ مسافرت به منظور درمان بیماری و انجام جراحی زیر نظر پزشکان در مراکز درمانی که علاوه بر معالجه پیگیری بیمار را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: ولی متاسفانه مسولین استان‌های شمالی کشور با توجه به اینکه صنعت توریست درمانی، ارزآوری و اشتغابزایی برای کشورمان دارد تاکنون مسولین استانی به خوبی مفهوم آن را تشخیص ندادند و به آن توجه نکرده‌اند.

دکتر خنفری ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذاری بخواهد با سرمایه شخصی خودش صنعت بزرگی همانند صنعت توریست درمانی را در کشور نهادینه کند، حداقل انتظارش حمایت مسولین و دست‌اندرکاران را  دارد.

او افزود: با توجه به اینکه شرکت سفر سلامت الامتو یکی از نخستین  بینان‌گذار صنعت توریست درمانی در کشور می‌باشد انتظار بیشتری داریم که مسولین پای کار بیایند و بیشتر از این استقبال کنند تا ما هم بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

photo_2019-08-15_17-53-45

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: هرچند حمایت نکردن مسولین استان‌های شمالی کشور از توریسم درمانی باعث دلسردی ما را فراهم کرده است. اما شرکت ما که بینان‌گذار توریست درمانی در کشور هست، خواهان این است که توریست‌های کشورهای آسیایی میانه در بیمارستان‌های شمالی کشور درمان بشوند.

دکتر خنفری ادامه داد: گردشگری درمانی و بهداشتی امروزه از رو به رشدترین بخش‌های صنعت گردشگری جهان است که باعث شده سازمان‌های دست‌اندرکار و کشورهای علاقه‌مند به توسعه گردشگری توجه خود را به این بخش از صنعت توریسم جلب و برای آن برنامه‌ریزی کنند که چون علاوه بر اینکه ارزآوری برای کشور دارد و هم می‌توانند به اشتغالزایی کمک کند.

او افزود: زندگی صنعتی در بیشتر کشورهای دنیا الزاماتی را با خود همراه دارد و نیازهایی را هم برای مردم جوامع مختلف ایجاد کرده است.امروزه تمایل مردم برای تناسب‌اندام، استفاده از منابع طبیعی و ویتامین‌ها، کاهش درد، تسلط بر استرس و افزایش سلامت روح و روان و جسم بسیار چشمگیر است. به همین دلیل است که در نقاط مختلف جهان روش‌های درمانی طبیعی مانند استفاده از چشمه‌های آب گرم بسیار و مناطق خوش آب‌وهوا مورد توجه قرار می‌گیرد و تمامی اقشار مردم اعم از کم‌درآمدها و پردرآمدها به سمت این نوع از گردشگری تمایل دارند بر این اساس استان‌های شمالی و کشور ایران می‌تواند نقش مهمی ایفاد نماید و از طرفی قیمت و خدمات کشورمان از سایر نقاط ارزان‌تر است و متخصصین خوبی هم دارد بزیت بر این علت می‌شود اگر مسدولین همت کنند ایران می‌توانند در این صنعت توریسم درمانی پیشرو باشد.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: توریسم درمانی یکی از شاخه‌های مهم صنعت توریسم است که سالانه میلیاردها دلار ارزآوری به دنبال دارد. به دلیل اهمیت ندادن به این موضوع که همان صنعت توریست درمانی است و با استقبال مسولین کشور ترکیه مواجه شدیم توریست‌های که برای درمان به دفاتر ما در کشور مراجعه می‌کردند به کشور ترکیه جهت درمان این بیمارها را اعزام کردیم متاسفانه درآمدی که باید از این ناحیه به کشور عزیزمان و اشتغالزایی فراوانی که این صنعت داشت به علت بی‌مهری مسولین استان‌های شمالی کشور مجبور شدیم این درآمد به کشور ترکیه انتقال بدهیم.

دکتر خنفری ادامه داد: امروزه توریسم درمانی در جهان از صنعت نفت و معادلات طلا در رتبه بالاتری قرار دارد و پژوهشگران اقتصادی کشورهای پیشرفته به دنبال یافتن راه‌هایی ویژه و جدید در جذب هرچه بیشتر توریسم در کشورهای خود دارند.

photo_2019-08-15_17-53-45 (2)

او افزود: فیلیپین، هندوستان، سنگاپور و تایلند از جمله کشورهایی در آسیا هستند که توانسته‌اند در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته و سالیانه چیزی حدود یک میلیارد دلار برای کشورهای خود ارزآوری کنند؛ موردی که در کشور ما متاسفانه خاموش مانده و علی‌رغم پتانسیل‌های مختلف جغرافیایی و اقتصادی محروم مانده است.

مدیرعامل شرکت سفر سلامت الامتو گفت: تضمین ایمنی، تدابیر پیشگیرانه، قوانین مربوط به ایمنی توریسم، تامین خدمات کمک‌رسانی به توریست‌ها و افزایش خدمات درمانی ازجمله مواردی است که باید هرچه بیشتر در صنعت توریسم مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق ارزآوری مناسبی نصیب منطقه و کشور شود.

دکتر خنفری در پایان اظهار داشت:.امیدورام مسولین به اشتغال و صنعت توریسم اهمیت بیشتری بدهند تا این سرمایه‌ها از کشور خارج نشوند. هر چند کشورهای دیگر با آغوش باز از آنها استقبال  می‌کنند همه دوست دارند در ایران سرمایه‌گذاری  کنند به شرطی که مسئولین استقبال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان