//
کدخبر: ۲۰۴۸۲ //

راه اندازی داروخانه فوق تخصصی ایثار برای کاهش حجم مراجعین به ۱۳ آبان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به راه اندازی داروخانه ایثار برای کاهش مراجعین به ۱۳ آبان گفت: به زودی کلینیکی مشترک با حضور پزشکان و داروسازان در این داروخانه افتتاح می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، با اشاره به حجم مراجعین به داروخانه فوق تخصصی ۱۳ آبان درمجموعه دانشکده داروسازی گفت: ما در علوم پزشکی تهران هفت داروخانه در مجموع دانشکده داروسازی داریم؛ حجم مراجعین به داروخانه ۱۳ آبان بسیار بالا است و وزیربهداشت سال گذشته تاکید کردند تا اقدامی برای کاهش تراکم بیماران در در این داروخانه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا مجموعه داروخانه‌های علوم پزشکی تهران مکانی نزدیک به داروخانه ۱۳ آبان را برای ساخت یک داروخانه فوق تخصصی در نظر گرفت و یکی از هفت داروخانه ما به این مکان منتقل شد که داروخانه ایثار نام دارد.

جعفریان با بیان اینکه برخی خدمات فوق تخصصی از این پس فقط در این داروخانه ارائه می‌شود، افزود: بخشی از داروهای فوق تخصص مانند داروهای بیماران ام اس به داروخانه ایثار منتقل شد و از این پس فقط در این داروخانه توزیع می‌شود که در نتیجه آن حجم بیماران مراجعه کننده به داروخانه فوق تخصصی ۱۳ آبان کمتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به طراحی ویژه داروخانه فوق تخصص ایثار تصریح کرد: این مجموعه داروخانه بسیار خوب و ویژه طراحی شده و شرایط بسیار مناسبی برای اراده خدمات دارویی دارد و به زودی بخش‌های مانند مشاوره دارویی به خدمات دارویی ارائه شده در این داروخانه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به کلینیک مشترک بین گروه پزشکی و داروسازی برای نخستین بار در کشور عنوان کرد: تاکنون کلینیکی که هر دو گروه گروه پزشکی و داروسازی در کنار هم حضور داشته باشند و دانشجویان داروسازی نیز آموزش ببینند، وجود نداشت و اگر برنامه‌ها درست پیش بروند و عملیاتی شوند، این کلینیک به زودی در ساختمان داروخانه ایثار راه اندازی و افتتاح می‌شود.

جعفریان افزود: با راه اندازی این کلینیک و به عنوان مثال در درمانگاه داخلی، متخصصان داخلی و دانشجویان پزشکی حضور دارند و دانشجویان داروسازی در کنار آن‌ها برای موضوعاتی که در خدمات بالینی دارویی ارائه شده بسیار موثراست، آموزش می‌بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ما برنامه‌ای برای گسترش داروخانه‌های سرپایی نداریم و بخش خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به عملکرد بخش خصوصی در داروخانه سرپایی نیازی به داروخانه‌های دولتی نیست.

وی با اشاره به داروخانه‌های بیمارستانی به عنوان یکی از اجزای طرح تحول سلامت عنوان کرد: ما باید در بخش بستری گسترش ایجاد می‌کردیم که اکنون ۱۷ داروخانه در مجموع بیمارستان‌های ما فعال بوده و خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کنند و یکی از اجزای خوب طرح تحول سلامت محسوب می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان