//
کدخبر: ۱۹۷۰۶۶ //

راهکاری برای جلوگیری ازابتلا به عفونت

رعایت هدفمند بهداشت در مکان‌ها و زمان‌های خاص مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلا به عفونت‌ها با صرف حداقل هزینه و تلاش است و امکان بهره‌مندی از مزایای باکتری‌های مفید را برای بدن فراهم می‌کند.

راهکاری برای جلوگیری ازابتلا به عفونت
به گزارش فرتاک نیوز،

 شست‌وشوی دست‌ها، لباس‌ها و سطوح مختلف در زمان مناسب، کلید حفظ بهداشت محل زندگی است، اما یک‌چهارم از مردم معتقدند این اقدامات اهمیتی ندارند. رعایت صحیح بهداشت محل زندگی منجر به کاهش عفونت‌ها و مقاومت دارویی باکتری‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش عموم مردم قادر به تشخیص تفاوت موجود بین غبار، میکروب‌ها، پاکیزگی و بهداشت نیستند. در نظرسنجی که از دو هزارنفر انجام شد، ۲۳ درصد معتقد بودند کودکان باید در معرض آلودگی میکروب‌های خطرناک قرار گیرند تا سیستم ایمنی بدن آن‌ها شکل بگیرد. اما به اعتقاد متخصصان این باور اشتباهی است که موجب ابتلا کودکان به عفونت‌های خطرناک خواهد شد.

در واقع متخصصان معتقدند برای جلوگیری از انتشار میکروب‌های مضر، مردم باید بر پاکیزگی محل‌های خاص در زمان‌های خاص تمرکز کنند، حتی اگر این محل‌ها در ظاهر پاکیزه باشند. شست‌وشوی دست‌ها به ویژه پس از آشپزی، استفاده از سرویس بهداشتی، سرفه، عطسه، رسیدگی به حیوانات خانگی و مراقبت از بیماران مبتلا به انواع بیماری، امری ضروری است.

همچنین نظافت سطوح آشپزخانه و تخته گوشت پس از آماده کردن مواد غذایی خام مانند گوشت و پیش از آماده کردن مواد غذایی مانند ساندویچ و اسنک بسیار مهم است.

کف منزل و مبلمان ممکن است غبارآلود به نظر برسد، اما معمولاً این سطوح دربرگیرنده میکروب‌هایی هستند که خطر چندانی برای سلامت محسوب نمی‌شوند.

شست‌وشوی سطوح و ظروف با استفاده از آب گرم و صابون موجب جدا شدن باکتری‌ها از این سطوح می‌شود. اما برای نابودی کامل باکتری‌ها لازم است دمای آب مورد استفاده بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد بوده و مدتی روی سطوح باقی بماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان