//
کدخبر: ۱۹۰۴۸۸ //

ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو ۵۰ درصد کاهش یافته است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سال گذشته در چنین زمانی ۲۵ مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در ایران گزارش شده بود که امسال این موارد به ۱۲ مورد رسیده و در واقع این بیماری نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو ۵۰ درصد کاهش یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا یکشنبه شب درباره موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور افزود: از ۱۲ مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری، ۲ مورد منجر به مرگ و بقیه به طور کامل درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به این بیماری در سال جاری در ایرانشهر، زابل، کرمانشاه، گیلان و بندرعباس گزارش شده است.

گویا بیان کرد: این بیماری از دو راه به انسان منتقل می‌شود. نخست نیش کنه که از روی بدن دام روی بدن انسان می‌نشیند و دوم  از راه تماس با لاشه گوسفند و ترشحات یا خون دام آلوده منتقل می‌شود و انتقال آن از طریق خوردن و مصرف گوشت آلوده صحت ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: گوشتی که مهر تایید دامپزشکی دارد کاملا سالم است، اما تماس با لاشه گوشت‌های کنار خیابان یا جاده می‌تواند خطرناک باشد.

وی اظهار داشت: این بیماری معمولا در فصل بهار و اوایل تابستان دیده می‌شود. بیماری تب کریمه کنگو، تب خون ریزی دهنده ویروسی است که توسط کنه‌ها به دام‌ها منتقل و انسان با گزش کنه، تماس با دام یا ذبح دام آلوده و همچنین تماس با گوشت آلوده به این بیماری مبتلا می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان