//
کدخبر: ۱۸۶۳۷۷ //

روزه‌داران در ماه مبارک رمضان نوشابه مصرف نکنند

یک کارشناس تغذیه مصرف بیش از حد چای، قهوه و نوشابه در ماه مبارک رمضان را موجب افزایش تشنگی روزه‌داران در طول روز عنوان کرد.

روزه‌داران در ماه مبارک رمضان نوشابه مصرف نکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

درباره ارائه راه‌کار برای جلوگیری از تشنگی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تشنگی در طول روز را می‌توان با مصرف برخی از میوه‌ها در سحر و بعد از افطار جبران کرد و البته مصرف برخی دیگر از مواد نیز بر تشنگی می‌افزاید؛ درحال حاضر چند سالی می‌شود که ماه مبارک رمضان در فصل گرما است لذا بیشتر روزه‌داران در طول روز تشنه می‌شوند.

این کارشناس تغذیه گفت: روزه‌داران برای جلوگیری از تشنگی در طول روز باید بعد از افطار مرتب و البته جرعه جرعه آب بنوشند و از مصرف مایعاتی مانند چای، قهوه و نوشابه جلوگیری کنند چراکه مصرف این مایعات به‌دلیل دارا بودن کافئین و شکر موجب کاهش آب بدن شده و در نتیجه موجب تشنگی افراد در طول روز می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه نیز منجر به تشنگی افراد در طول روز خواهد شد، تصریح کرد: روزه‌داران باید در سحر و افطار سبزیجات و کاهو مصرف کنند چراکه این مواد آب را درون خود ذخیره کرده و از تشنگی جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین مصرف هندوانه و خربزه بین افطار تا سحر نیز می‌تواند از تشنگی افراد در طول روز جلوگیری کند.

احمدی خاطرنشان کرد: برخی از افراد خیال می‌کنند که اگر در سحر مقدار زیادی آب بنوشند در طول روز تشنه نخواهند شد، این درحالی است که مصرف بیش از حد آب در سحر تأثیر چندانی در رفع تشنگی روزه‌داران در طول روز ندارد چراکه مقدار آب اضافی در اولین فرصت از بدن دفع خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان