//
کدخبر: ۱۸۱۶۷۴ //
در نشست خبری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان شد:

یک میلیون و ۸۱۱هزار نفر در استان کرمانشاه صاحب پرونده سلامت الکترونیک هستند/ ۸۶پروژه بهداشتی در دست احداث

بیش از یک میلیون و۸۱۱نفر در استان کرمانشاه دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند و در ۹۰۰مرکز با ۱۴۰۰ نفر نیروی انسانی خدمات رسانی انجام می شود.

یک میلیون و ۸۱۱هزار نفر در استان کرمانشاه صاحب پرونده سلامت الکترونیک هستند/ ۸۶پروژه بهداشتی در دست احداث
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز(۳۱فروردین) برگزار شد گفت: بیش از یک میلیون و۸۱۱نفر در استان کرمانشاه دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند و در ۹۰۰مرکز با ۱۴۰۰ نفر نیروی انسانی خدمات رسانی انجام می شود.

وی از جمله مشکلات مربوط به حوزه پرونده های الکترونیک راعدم دسترسی به اینترنت در ۴۲۰نقطه از روستاهای استان اعلام کرد و افزود:همکاران ما در این حوزه اطلاعات پرونده ها را به صورت دستی انجام می دهند و بعضا نمیتوان آنها را انتقال داد.

دکتر شکیبا در ادامه از۸۶پروژه در حال احداث در کرمانشاه خبر داد و افزود:این پروژه ها عمدتا خانه بهداشت و مرکز بهداشت هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: ۶۲تن موادغذایی فاسددر استان کشف شده و ۵۹هزار بازرسی کارشناسانه از منابع آب استان انجام گرفته است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی میانگین مرگ و میر نوزادان در سال ۹۶ را از هر هزار نفر ۱۰۱ نوزاد اعلام کرد و افزود: در سال ۹۷ این تعداد کاهش یافته و پیش بینی می کنیم  به ۹/۱درصد رسیده باشد.

این مسئول همچنین از کاهش ۴۰تا ۵۰درصدی بیماری سالک با وجود زلزله پیش آمده خبر داد و افزود: در سال گذشته ۴۳هزار نفر آزمایشHIV انجام دادند و پوشش درمانی این بیماران از۳۲درصد به ۷۹درصد رسیده است.

 وی با اشاره به مراکز تحت پوشش و پیگیری ویروس HIV از مادر به جنین گفت: ۹مادر باردار مبتلا بهHIV نوزادان خود را در سلامت کامل به دنیا آوردند.

شکیبا در ادامه تصریح کرد:در بحث غربالگری ۹۶۸هزار نفر جمعیت بالای ۳۰سال مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۲۷هزار نفر در قلب و عروق و ۱۵۷هزار نفر در دیابت غربالگری شدند و در نهایت ۵۲ هزار نفر با فشار خون بالا شناسایی گردید. وی تعداد افراد غربالگری شده در سرطان روده بزرگ را  ۹۹هزار نفر اعلان کرد و افزود: از این تعداد ۱۷ نفر شناسایی شد و ۱۸۴هزار مورد غربالگری سرطان سینه هم انجام شد  که ۳۴مورد شناسایی گردید.

ابراهیم شکیبا

معاون بهداشتی دانشگاه از بروز صفر درصدی بیماری تالاسمی ماژور درطی چند سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت :در مراکز بهداشتی استان خدمات دندانپزشکی نوع دوم برای مادران شیرده و باردار،کودکان ۳تا ۱۴ سال به صورت رایگان و بقیه افراد با تعرفه دولتی انجام می گیرد.

دکتر شکیبا در ادامه تعداد مادران باردار در طول سال را حدود ۳۷هزار نفر اعلام کرد وگفت: مرگ۴ مادر باردار در سال ۹۷ اعلام شده و نسبت به سال۹۶ که تعداد آن ۹نفر بوده است کاهش داشته ایم.

وی همچنین از برنامه های ویژه در هفته سلامت خبر داد و اظهار داشت: در هفته سلامت هر روز یک تیم سیار کارهای خدماتی مربوط به فشار خون و اندازه گیری میزان قند و گلسترول خون ویک کلینیک دندانپزشکی با تجهیزات لازم و یک موبایل ون در بحث بیماران HIV در خدمت مردم خواهند بود.

او گفت: این تیم به صورت سیار در روز اول (فردا)در پارک شرقی تاقبستان، دوشنبه در بیمارستان امام رضا(ع)‌، سه شنبه در سالن شهید بهشتی، چهارشنبه سالن کوثر واقع در فرهنگیان فاز ۲،پنج شنبه در محله دولت آباد،روز جمعه در بین نمازگزاران نماز جمعه و شنبه در دانشگاه بهداشت خدمات رسانی انجام می دهند.

دکتر شکیبا افزود:در روز دوم از هفته سلامت از ۴۰۰سفیر سلامت در بیمارستان امام رضا (ع)تقدیر می شود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان