//
کدخبر: ۱۷۴۷۹۵ //

شایع‌ترین علت نارسایی قلب

توصیه می‌شود افراد بالای 20 سال برای مقابله و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب، آزمایش چربی خون را انجام و در صورت طبیعی بودن هر پنج سال یکبار آزمایش را تکرار کنند. در غیر اینصورت بررسی سالانه ضروری خواهد بود.

 شایع‌ترین علت نارسایی قلب
به گزارش فرتاک نیوز،

یک فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی، گرفتگی عروق را شایع‌ترین علت نارسایی قلب دانست و گفت: دیابت، فشار خون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است.

دکتر سعید علیپور پارسا در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب، گرفتگی عروق قلب را شایع‌ترین علت بروز نارسایی‌های قلب دانست و گفت: نارسایی قلب از علل شایع مرگ و میر در جهان و ایران بوده و گرفتگی عروق قلب، کاردیومیوپاتی و فشار خون از علل شایع بروز این نارسایی است.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی درباره ریسک فاکتورهای بروز گرفتگی عروق قلب، گفت: دیابت، فشار خون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است که برخی از این عوامل مانند فشار خون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت قابل پیشگیری یا درمان هستند.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب، بروز گرفتگی عروق قلب را در مردان شایع‌تر دانست و افزود: با افزایش سن، احتمال گرفتگی عروق قلب افزایش می‌یابد؛ بطوریکه شایع‌ترین سن ابتلا سنین بالای 45 سالگی عنوان شده، اما در برخی موارد گرفتگی عروق قلب در جوانان نیز دیده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب، علیپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: توصیه می‌شود افراد بالای 20 سال برای مقابله و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب، آزمایش چربی خون را انجام و در صورت طبیعی بودن هر پنج سال یکبار آزمایش را تکرار کنند. در غیر اینصورت بررسی سالانه ضروری خواهد بود.

این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل فشار خون نیز از فاکتورهای ضروری پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 20 سال محسوب می‌شود.

پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران 15 تا 17 اردیبهشت 95 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان