//
کدخبر: ۱۷۱۳۹۴ //

تزریق داخل چشمی آواستین در بوشهر با تعرفه دولتی آغاز شد

متخصص و جراح چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تزریق داخل چشمی اواستین در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و با تعرفه دولتی آغاز شد.

تزریق داخل چشمی آواستین در بوشهر با تعرفه دولتی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد یزدانپناه صبح امروز در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: با عنایت و لطف خداوند بزرگ و حمایت بی‌دریغ رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جهت تجهیز و راه‌اندازی کمبودهای چشم‌پزشکی در استان بوشهر این تزریق برای اولین بار در سیستم دانشگاهی و با تعرفه دولتی در استان بوشهر آغاز شد.

متخصص و جراح چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با توجه به سختی‌های عزیمت بیماران به استان‌های هم‌جوار جهت ارائه خدمات چشم‌پزشکی به خصوص در بیماران دیابتی جهت تزریق داخل چشمی که باعث جلوگیری از کاهش بینایی شدید خواهد شد، بعد از آموزش کادر درمانی اتاق عمل، این امر با تعرفه دولتی در استان محقق شد.

یزدانپناه بابیان اینکه یکی از عوامل مهم نابینایی در جهان، درگیری شبکیه چشم در بیماران دیابتی می‌باشد گفت: داروی آواستین به صورت ترکیبی با تریامسینولون در تورم شبکیه ناشی از دیابتیک رتینوپاتی و انسداد ورید شبکیه تزریق می‌گردد که مانع از رشد عروق جدید خواهد شد و این امر در حفظ بینایی بسیاری از بیماران مؤثر و موجب جلوگیری از کاهش بینایی شدید خواهد شد.

وی بابیان اینکه آمپول آواستین از ایجاد عروق جدید در شبکیه چشم افراد دیابتی صورت می‌گیرد جلوگیری می‌کند اضافه کرد: این دارو نیاز به تزریق‌های مکرر دارد و تزریق با آمپول توسط چشم‌پزشک در داخل چشم صورت می‌گیرد که به صورت سرپایی و با بی‌حسی انجام می‌گیرد.

متخصص و جراح چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بیماران گرامی با مراجعه به‌موقع به چشم‌پزشک و همچنین با کنترل قند خون موجب کاهش عوارض و هزینه‌های درمانی خواهند شد.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: در این امر مهم باید از رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاون درمان، رییس و مدیریت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر و همکاران محترم اتاق عمل تشکر کرد و ان‌شاءالله سایر خدمات چشم‌پزشکی جهت رفاه هم استانی‌های عزیز با حمایت مستمر مسئولین پیگیری خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۳۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان