//
کدخبر: ۱۶۷۴۱۰ //

تعداد مبتلایان به ام.اس در کشور رو به افزایش است

نایب ‌رئیس انجمن ام.اس ایران گفت: تعداد مبتلایان به بیماری ام.اس در کشور رو به افزایش است و طی یک دهه گذشته تعداد این بیماران افزایش چند برابری داشته است.

تعداد مبتلایان به ام.اس در کشور رو به افزایش است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی صحرائیان روز چهارشنبه در همایش سالانه مدیران عامل انجمن ام.اس کشور در مشهد افزود: طبق آمار انجمن ام.اس هم اکنون 74 هزار و طبق آمار وزارت بهداشت 64 هزار بیمار ام.اس در کشور شناسایی شده که تناقص در آمارها باید بررسی شود.
وی تعداد مبتلایان به ام.اس در کشور در یک دهه گذشته را 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 46 انجمن ام.اس در کشور فعال است.
وی اظهار داشت: انجمن ام.اس ایران با بیش از 20 سال سابقه فعالیت، خانه امن بیماران ام.اس است و همه انجمن‌ ها باید در مسیر افزایش آرامش و کاهش اضطراب بیماران و خانواده های آنان تلاش کنند.
صحرائیان همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز درمانی ام.اس شمال شرق کشور در مشهد با همکاری خیران سلامت همزمان با همایش سالانه مدیران عامل انجمن ام.اس ایران خبر داد.

* 64 هزار مبتلا به ام.اس در کشور شناسایی شده اند.
مشاور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بیماریها نیز در این همایش گفت: تاکنون 64 هزار بیمار مبتلا به ام.اس در کشور شناسایی شده است که تهران بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارد.
دکتر جمشید کرمانچی افزود: پس از تهران بیشترین مبتلایان به ام.اس در شهرهای کرج، تبریز و اصفهان قرار دارند.
وی از اجرای بسته خدمتی ویژه بیماران خاص و صعب ‌العلاج در 200 بیمارستان و مرکز درمانی کشور خبر داد که کمک به امر درمان بیماران ام .اس نیز در آن پیش بینی شده است.
وی افزود: در این چارچوب تمام خدمات مورد نیاز تشخیصی، درمانی و مشاوره‌ ای برای بیماران خاص و صعب العلاج از جمله ام.اس در مراکز جامع تخصصی ارائه می شود که بدین طریق هزینه پرداختی بیماران نیز کاهش می یابد.
همایش یک روزه مدیران عامل انجمن ام.اس ایران به میزبانی انجمن ام.اس خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان