//
کدخبر: ۱۶۹۳۵۸ //

خودمراقبتی؛ مهم ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری هستند، گفت:خودمراقبتی؛ مهم ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان است.

خودمراقبتی؛ مهم ترین اصل در تشخیص به‌هنگام سرطان
به گزارش فرتاک نیوز،

مینوش مقیمی رئیس هیأت مدیره مهرانه در همایش علمی، تخصصی پیشگیری از سرطان و خودمراقبتی مهرانه خدابنده سلامتی را مهم‌ترین موضوع برای بقای بشر دانست و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید سرطان را جدی گرفته و به عنوان مهم‌ترین بحث بر روی آن متمرکز شده و برای پیشگیری و مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه در بیماری سرطان با علل ارثی و محیطی، زمینه‌ای و کم تحرکی و ... مواجه هستیم، گفت: فاکتورهای متعددی در ارث و محیط در بروز سرطان تاثیرگذار هست اما در انواع مختلف سرطان نیز با علل مختلف و متعدد روبه‌رو هستیم که همین موضوع مبارزه با سرطان را پیچیده‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل 40 تا 50 درصد سرطان‌ها با روش‌های پیشگیری، قابل پیشگیری است، تصریح کرد: ضروری است تا آموزش‌های حوزه پیشگیری در بحث عدم استعمال سیگار و دخانیات و تغذیه سالم و مناسب را از پایه آغاز کنیم.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه روش‌های علمی در بحث مقابله با سرطان و پیشگیری از آن کاملا جواب می‌دهد، تاکید کرد: افراد از خوددرمانی و مباحث پیشگیری از سرطان به شکل خودسرانه خودداری کنند.

وی با عنوان «اگر در حوزه پژوهش گروه‌های متخصص داشته باشیم می‌توانیم علل اصلی ابتلا به سرطان را شناسایی و در ادامه درمان بیماران عملکرد مناسبی داشته باشیم» ادامه داد: دو سوم موارد در سرطان معده در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کنند.

مقیمی خودمراقبتی (پیشگیری ثانویه) را اصل مهم در پیشگیری از سرطان اعلام کرد و گفت: ما باید آنقدر با بدن خود آشنا باشیم که کوچکترین تغییر در بدنمان را شناسایی کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنیم چرا که در سرطان سینه با خودمراقبتی می‌توان در مراحل اولیه، تومور سرطانی را شناسایی و با کمترین هزینه و با درصد خطر بسیار پایین، نسبت به درمان اقدام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان