//
کدخبر: ۱۶۶۶۲۹ //

ترفند‌هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری‌ها

یک متخصص چشم درباره راهکارهایی در زمینه حفظ سلامت چشم در کنکوری‌ها توضیح داد.

 ترفند‌هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری‌ها

حمید پدرام متخصص چشم درباره مراقبت از چشم در هنگام مطالعه گفت: با توجه به این نکته که دانش آموزان کنکوری تایم زیادی را با مطالعه سپری می‍‎کنند، چشمانشان خسته می‌شود. با برنامه ریزی درست وزمان بندی دقیق می‌توانند از خستگی بیش از اندازه چشمان خود جلو گیری کنند.

راهکار حفظ سلامت چشم هنگام مطالعه

وی با اشاره به راهکار‌های پیشگیری از خستگی چشم اظهار کرد دانش آموزان با توجه ظرفیت‌های فردی خود، مطالعه را در زمان‌های ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای تقسیم بندی کنند تا آسیبی به چشم‌های وارد نشود و از خستگی چشم جلوگیری کنند.

پدرام تاکید کرد: دانش آموزان کنکوری، اگر این راهکار را به کار ببرند مطالعه به چشمانشان آسیب نخواهد رساند و اگر فرد از عینک استفاده کند، بیشتر از قبل چشمانش ضعیف نخواهد شد.

این متخصص چشم گفت: دانش آموزان به دلیل اینکه زمان زیادی به کتاب نگاه کنند چشمانشان خسته می‌شود و این خستگی کلافگی و بی حوصله را به دنبال دارد و به همین دلیل دانش اموزان تمرکز خود را برای درس خواندن از دست می‌دهند.

وی توضیح داد: نکته مهم دیگر برای حفظ سلامت چشم در هنگام مطالعه نور کافی است، همانطور که نور لازمه مطالعه است، در صورتی که نور از حد کافی فراتر رود چشم را آزار می‌دهد و فرد نمی‌تواند به درستی مطالعه کند و دان اآموزان باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

عوارض چشمی بی خوابی در شب امتحان

پدرام درباره استرس شب کنکور گفت: بعضی از افراد وابستگی زیادی به خواب دارند و اگر خواب بهم بریزد و کم خوابی داشته باشند دچار مشکلات دید در چشم می‌شوند و برای جلوگیری از اختلال در دید و حواس پرتی و حفظ تمرکز دانش اموزان باید خواب کافی داشته باشد.

وی افزود: شب قبل از کنکور و امتحانات، دانش آموزان باید به موقع بخوابند تا در جلسه امتحان به عارضه‌های بیخوابی مانند درد چشم، سردرد، خواب آلودگی، حواس پرتی و همچنین اختلال تمرکز مقطعی دچار نشوند و نتیجه مناسبی از عملکرد خود به دست بیاورند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان