//
کدخبر: ۱۵۵۵۰۸ //

موفقیت نخستین عمل جراحی پیوند دست در یاسوج

متخصص جراحی عروق و اندوواسکولار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از انجام عمل موفقیت‌آمیز پیوند دست در یاسوج خبر داد.

موفقیت نخستین عمل جراحی پیوند دست در یاسوج
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید علی‌محمد سادات امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردی 57 ساله با شلیک نزدیک اسلحه ساچمه‌زنی از ناحیه دست دچار سانحه شده بود که در اثر این حادثه بافت روی دست، داخل ساعد و تمام عروق، شریان‌ها، پوست، عضلات و بخشی از اعصاب دست این بیمار متلاشی شده بود.

وی با بیان اینکه این بیمار در شهر دهدشت دچار حادثه شده بود، افزود: نظر پزشکان شهر دهدشت قطع دست این بیمار بود که از ما نظر‌خواهی کردند اما با اینکه تمام امکانات را نداشتیم خواستار اعزام بیمار به یاسوج شدیم.

متخصص جراحی عروق و اندوواسکولار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیش از اعزام این بیمار دهدشتی، بیمار دیگری از بیمارستان امام سجاد که به علت ضربه چاقو، رگ دست وی قطع شده بود به بیمارستان شهید بهشتی اعزام شد که ابتدا این بیمار را جراحی کرده و عمل پیوند وی با استفاده از ورید پا با موفقیت انجام شد.

سادات عنوان کرد: در مورد بیمارستان دهدشتی هم با استفاده از ورید پا و دست، عمل پیوند را انجام دادیم و چون دست از بازو به  پایین پوشش نداشت و عضله و پوست از بین رفته بود با روش فلپ چرخشی و استفاده از بخش‌های کناره ناحیه، روی پیوند عروق را پوشاندیم.

وی بیان کرد: این عمل نیز موفقیت‌آمیز بود و بیمار هم‌اکنون می‌تواند دست خود را از ناحیه بازو و انگشت‌ها تکان دهد و تنها یک عمل در ساعد وی باقی مانده است که لازم است بخشی از بافت‌ها را برداریم که این جراحی نیز به موقع انجام می‌شود.

این متخصص دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولویت ما حفظ دست طبیعی بیمار با پیوند بود، گفت: پیش از این در استان هیچ عمل پیوند عروقی انجام نشده بود، اما ما با وجود کمبود امکانات توانستیم دو عمل پیوند عروق را به صورت همزمان با موفقیت انجام دهیم.

سادات با تاکید بر اینکه در صورتی فراهم شدن امکانات می‌توانیم در این حوزه به صورت فعال‌تر عمل کنیم، ادامه داد: بخش جراحی عروق خدمات درمانی مختص بیماران دیالیزی، دیابتی، واریس اندام تحتانی، عروق شکمی و گردنی را ارائه می‌دهد و مردم می‌توانند در بیمارستان‌های استان از این خدمات با نرخ دولتی بهره‌مند شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان