//
کدخبر: ۱۴۶۵۲۶ //
با استقبال استاندار ومدیران دانشگاه علوم پزشکی;

تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم وارد ایلام شد

تیم پزشکی و جراحی موسسه خیریه مرهم متشکل از 46 متخصص و فوق تخصص صبح امروز برای انجام خدمات پزشکی و جراحی شکاف لب و کام با استقبال استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وارد ایلام شدند.

تیم  پزشکی موسسه خیریه مرهم وارد ایلام شد

 پس از مراسم استقبال در فرودگاه ایلام، این تیم پزشکی و جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی و جراحی از جمله اعمال جراحی شکاف لب و کام، ناهنجاری‌های بدو تولد، جمجمه، سر و صورت به بیماران و افراد ثبت ‌نام شده ارائه می‌دهند.

رئیس تیم پزشکی موسسه مرهم در بدو ورود به فرودگاه ایلام گفت: 46 متخصص و فوق تخصص جراحی پلاستیک این تیم از امروز 30 آبان بمدت پنج روز خدمات خود را ارائه می‌دهند.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی گفت: مردمان استان ایلام که مرزها را بخوبی نگهداری و انسانیت و شهامت خود را در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسانده اند، مستحق بهترین خدمات است.

هرمزی ادامه داد: در تلاشیم بتوانیم درد و گرفتاری فردی که بدلایل متعدد از درمان بازمانده و به سبب هزینه‌های بالا توان انجام جراحی‌ها را نداشته تسکین دهیم و این تیم با جان و دل و متشکل از بهترین متخصصان و جراحان کشور ناهنجاری ها و جراحی های لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان استان با تمام امکانات شرایط را برای استقرار این تیم پزشکی مهیا کرده‌اند، گفت: سفر قبلی این تیم به بیرجند با همراهی 36متخصص بود اما رکورد اعضای تیم در جهان شکسته شد و برای اولین بار بزرگ‌ترین تیم کشور متشکل از 46 نفر با تمام خدمات و امکانات وارد این استان شد.

دکتر هرمزی ابراز امیدواری کرد: پس از این سفر هیچ مشکل و ناهنجاری تولد و سر و صورت در ایلام باقی نماند و چنین مشکلاتی در استان پاک شود.

وی افزود: این تیم بلافاصله در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام برای ارائه خدمات مستقر می‌شوند.

استاندار ایلام هم در این خصوص گفت: یکی از دلایل سفر این تیم بزرگ پزشکی کمک به استان‌های کمتر توسعه یافته است که با رایزنی و پیگیری‌های مستمر آمادگی خود را برای ارائه خدمات رایگان پزشکی به ایلام اعلام کردند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تیم‌های درمانی و خیریه‌های بسیار خوبی وارد ایلام شده‌اند و ورود این موسسه حرکتی بزرگ در درمان و ترمیم مشکلات مادرزادی و سرو صورت این استان است.

وی یادآور شد: 500 نفر برای بهره مندی از خدمات این تیم ثبت‌نام کرده، هزار نفر ویزیت می‌شوند و 170 عمل جراحی نیز صورت می‌گیرد.

گفتنی است، 6 اتاق عمل با تمام تجهیزات و امکانات در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام در اختیار این تیم جراحی قرار می‌گیرد.

تمامی خدمات و اعمال جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) توسط این تیم جراحی به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

این تیم همچنین در مدت حضور خود در ایلام تعداد هشت کارگاه آموزشی جهت آموزش مفاهیم مورد نظر به جامعه هدف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، سازمان بهزیستی، شهرداری و صدا و سیما برگزار می‌کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان