//
کدخبر: ۱۴۷۷۷۰ //

۵ نکته اصلی که کبد چرب را به کبدی سرحال تبدیل می کند

این روزها بسیاری از افراد به کبد چرب مبتلا هستند. این موضوع از یک سو به کم تحرکی و افزایش وزن و از سوی دیگر به مواردی مثل تغذیه نامناسب مرتبط است.

5 نکته اصلی که کبد چرب را به کبدی سرحال تبدیل می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

برای درمان کبد چرب راهکارهایی وجود دارد که برخی از آنها دارویی هستند. طبیعتا بهترین درمان کبد چرب را پزشکان متخصص ارائه می دهند اما می توان با رعایت برخی نکات روند درمان کبد چرب را تسهیل کرد:

خانه تکانی در یخچال!

یخچال خود را یک خانه تکانی اساسی کنید و سعی کنید تمامی مواد مضر را از آن خارج کنید. درواقع بسیاری از مشکلات افراد مبتلا به کبد چرب از باز کردن یخچال و مصرف خوراکی هایی آغاز می شود که از دید آنها سالم هستند. اما درواقع برای کبد چرب مضر محسوب می شوند. هرچه کمتر خوراکی های مضر را ببینید کمتر هوس می کنید این نوع خوراکی ها را مصرف کنید.

با سبزیجات آشتی کنید

هر اندازه مصرف سبزیجات را افزایش دهید، احتمال تسریع روند درمان کبد چربتان بیشتر می شود. میوه و سبزیجات دوستان صمیمی کبدتان خواهند بود و به مرور مشکلات کبد چربتان را حل می کنند.

آجیل خام بخورید

اگر به آجیل علاقه خاصی دارید بهتر است از آجیل خام استفاده کنید. آجیل خام به شما کمک می کند با سهولت بیشتری با مشکلات کبد چرب خود مقابله کنید. البته فراموش نکنید که در صورت زیاده روی در مصرف آجیل خام نیز با مشکلاتی مواجه می شوید بنابراین در مصرف هیچ نوع از مواد غذایی افراط نکنید

سیر بخورید

البته منظورمان از سیر بخورید این نیست که تا حد سیر شدن غذا بخورید بلکه منظورمان این است که سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید. سیر می تواند با کبد چربتان مقابله کند.

دخانیات و الکل ممنوع

به نظر می رسد هر اندازه از مضرات دخانیات و الکل بگوییم باز هم هستند افرادی که به این 2 ماده علاقه مند باشند بنابراین ما هم تاکید می کنیم که تا وقتی این 2 ماده را مصرف می کنید خبری از بهبودی قطعی کبد چرب نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان