//
کدخبر: ۱۴۴۹۰۱ //

زرده تخم مرغ باید چه رنگی باشد؟

زرده تخم مرغ طیف رنگی مختلفی دارد. رنگ اصلی زرده تخم مرغ باید چه رنگی باشد تا بیشترین فایده را داشته باشد؟ در این مقاله جواب آن را بیابید.

زرده تخم مرغ باید چه رنگی باشد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

زرده تخم مرغ رنگ های مختلفی دارد بعضی پررنگ تر و بعضی کمرنگ تر هستند. به طور کلی زرده تخم مرغ باید چه رنگی باشد؟ در این مقاله بیشتر در مورد رنگ زرده تخم مرغ و خواص آن بخوانید.

راز کم و پر رنگ بودن زرد تخم مرغ:

با وجود این تصور غلط رایج، سایه رنگ زرد تخم مرغ هیچ ارتباطی با نژاد مرغ ندارد- گرچه می تواند بر رنگ پوسته تخم مرغ تأثیر بگذارد ، رنگ زرده تخم مرغ به طور کامل توسط رژیم های غذایی مرغ ها تعیین می شود.

جوجه هایی که با خوراک پر از رنگدانه های زرد و نارنجی تغذیه می شوند، زرده شان رنگ های تیره تری دارند به همین سادگی! رنگ مصنوعی در خوراک مرغ مجاز نیست، اما بعضی از کشاورزان گلبرگ های گل همیشه بهار را به مرغ ها می دهند که سبب افزایش رنگ نارنجی زرده ها می شوند رنگ قرمز مانند زرده با افزودن کلسیکوم (به عنوان مثال فلفل قرمز) به خوراک مرغ امکان پذیر است، و دادن تکه های پاپریکا میتواند اثر مشابهی نیز داشته باشد.

تاثیر تخم مرغ و عضله سازی

تخم مرغ غذایی فوق‌العاده است؛ تخم مرغ یکی از مغذی‌ترین غذاهای موجود روی کره‌ی زمین است که منبع سرشاری از پروتئین با کیفیت است. در واقع پروتئین تخم مرغ معمولاً معیاری استاندارد برای تعیین مقدار پروتئین سایر غذاها است.

ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ، ۱۰۰ درصد است که در مقایسه با پروتئین گوشت گوساله که ارزش بیولوژیکی آن، ۸۰ درصد است، اصلاً جای تعجب نیست که تخم مرغ، پروتئینی با کیفیت بالا تلقی شده و بسیار ارزشمند باشد.

تخم مرغ از جهت اینکه بدن چقدر می‌تواند پروتئین‌شان را هضم و از آنها استفاده کند، از گوشت گوساله جلوتر است. برخی از افراد به جای اینکه تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنند، فقط سفیده‌ی آن را می‌خورند. دلیل‌شان هم این است که سفیده‌ی تخم مرغ حاوی پروتئین بوده اما کم کالری است چون دارای چربی که به طور طبیعی در تخم مرغ وجود دارد نیست.

تخم مرغ و کاهش وزن

یک ویژگی متمایز دیگر تخم مرغ، ارزش سیر کنندگی بالای آن است. مطالعات نشان می‌دهد افراد دچار اضافه وزن که صبحانه تخم مرغ پخته میل می‌کنند نسبت به افرادی که به سراغ غلات رفته‌اند تا ۶۵ درصد بیشتر به کاهش توده چربی کمک کرده‌اند.

مطالعه دیگری نیز نشان داد تخم مرغ، دارای شاخص سیر کنندگی ۵۰ درصد بیشتر از همان مقدار غلات صبحانه یا نان سفید است. اگر سعی دارید از چربی‌هایتان کم کنید، صبحانه‌ای که شامل تخم مرغ باشد برایتان بهتر از غلات و کربوهیدرات است.

زرده تخم مرغ و مغز گردو موثر در درمان عفونت های بدن

متخصص تغذیه گفت: زرده تخم مرغ و مغز گردو خاصیت ضد عفونی کننده دارد و برای درمان و مقابله با عفونت های بدن موثر است.

‘مرتضی صفوی’ در گفت و گویی افزود: افراد مبتلا به بیماری های عفونی باید مواد غذایی که ایمنی و مقاومت بدن آنان را افزایش می دهد، مصرف کنند.

وی ادامه داد: امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های c، a و روی برای عدم ابتلا به بیماری های عفونی مفید است.

صفوی اضافه کرد جعفری و سبزی های تیره، گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

این متخصص تغذیه گفت: انواع مرکبات، سیب زمینی، آب پرتقال، کیوی، جوانه گندم، کاهو و هویچ نیز برای درمان عفونت ها موثر است.

از لحاظ کلسترول

یک زرده تخم‌مرغ دارای ۲۱۰ میلی‌گرم کلسترول است که براساس یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، ۷۰ درصد از نیاز روزانه به کلسترول را برطرف می‌کند درحالی که سفیده تخم‌مرغ فاقد کلسترول است.

بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول در روز مجاز نیست و این رقم برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند به مقدار ۲۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان