//
کدخبر: ۱۴۱۲۴۱ //

در این مواقع از شغل خود استعفا دهید

تَرک شغل، به نظر ترسناک است، چراکه شمارا یاد بیکاری و بی‌پولی می‌اندازد؛ اما اگر سلامت روانی و جسمی را هم در نظر بگیرید، شاید این ماندن در شغل است که ترسناک‌تر است.

در این مواقع از شغل خود استعفا دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

در این مقاله، ۵ نشانه مهم را بررسی می‌کنیم تا تصمیم بگیرید: آیا زمان کناره‌گیری از شغل فعلی است یا خیر؟!

۱ – وقتی پیشرفت شغلی وجود ندارد

برای بیشتر مردم یادگیری مداوم و پیشرفت کاری انگیزه مهمی است که آن‌ها را در یک شغل نگه می‌دارد. این‌گونه آدم‌ها، در شغل خود به چالش و تمرکزی احتیاج دارند تا روی آن کار کنند. اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید و حتی فکر در جا زدن و عدم رشد، شمارا می‌ترساند، زمان ترک شغل فعلی فرارسیده است. شغل و حرفه باید به‌جای استرس، باعث شادابی و نشاط شما شود.اگر در محیطی کار می‌کنید که به آن علاقه دارید، پیشرفت می‌کنید و بیشتر تلاش خواهید کرد تا در کار خود بی‌نقص شوید. اگر این انگیزه را از کار فعلی خود نمی‌گیرید، ترکش کنید!

۲ – وقتی ارزش شما نادیده گرفته می‌شود

حتی کارکنانی با حقوق بالا هم گاهی احساس می‌کنند که ارزش آن‌ها درست ارزیابی نمی‌شود و آن هنگامی است که از زحماتشان قدردانی نمی‌شود. اغلب مدیران فراموش می‌کنند که به کارکنانی توجه کنند که همیشه اهداف شرکت را در موعد، محقق می‌کنند و در عوض روی پرسنلی تمرکز می‌کنند که در حال ترک سازمان هستند. این اقدام، احساس قدرنشناسی و ندیده گرفته شدن ایجاد می‌کند. اگر شما هم این احساس را دارید و مانع عملکرد شما می‌شود، پیش از اینکه دیر شود، ترکش کنید!

۳ – وقتی خیلی کمتر از حق خود، حقوق می‌گیرید

وقتی به همراه سازمان خود رشد می‌کنید، حقوقی که می‌گیرید، سهم شما از سود سازمان است. اما اگر شما سخت کار می‌کنید و به نسبت کار خود حقوق دریافت نمی‌کنید، اگر احساس می‌کنید که دریافتی شما معادل مهارت‌های شما نیست و می‌دانید که استاندارد صنف کاری شما برای این سمت، بالاتر است، زمان آن رسیده که به جستجوی شانس‌های بهتر در جای دیگری بگردید و هر چه زودتر، ترکش کنید!

۴ – وقتی رئیس خود را دوست ندارید

نتایج یک تحقیق نشان داده که بیشتر مردم، به دلیل اینکه رئیس خود را دوست ندارند، شغل خود را تغییر می‌دهند. درواقع، این سازمان‌ است که افراد به آن‌ ملحق می‌شوند، اما این رئیس است که کارکنان ترکش می‌کنند! داشتن یک مدیر  بد، فشار زیادی روی شما می‌گذارد و مانع بهره‌وری شما می‌شود. هرگز نباید این استرس را تحمل‌کنید، پس ترکش کنید!

۵ – وقتی احساس افسردگی می‌کنید

اگر برای رفتن به سرکار، لحظه‌شماری نمی‌کنید، یعنی زمان برای یک تغییر فرارسیده است. روزی که از در دفتر خود وارد می‌شوید، اما هیچ احساس و هیجانی ندارید، در آن لحظه بدانید که بازی تمام‌شده است. اگر با هر یک از این موقعیت‌ها روبرو هستید، شما آماده ترک شغل فعلی هستید؛ و اگر احساس غم یا دلگیری هم دارید، بلافاصله، ترکش کنید!

در پایان، حقوق و پاداش مالی بسیار مهم است، اما اگر شما شغل خود را دوست داشته باشید، پاداش روحی و روانی به شما خواهد داد. هیچ دلیلی ندارد که با دودلی کارکنید. اگر شما در کاری که می‌کنید، مهارت دارید، باید در جستجوی کارفرمایی باشید که سپاس‌گزار مهارت‌های شما باشد و به‌درستی، بهای مناسبی برای آن‌ها بپردازد؛ ولی اگر نبود وقت آن رسیده که به دنبال شغل جدیدی باشید!

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان