//
کدخبر: ۱۴۱۲۳۳ //

از خارش این نقاط از بدنتان بترسید!

خارش بعضی از نقاط بدن که در این قسمت از الو دکتر به شما می گوییم می تواند نشانه ی خطرات جدی بدن باشد و از خارش این نقاط باید بترسید.

از خارش این نقاط از بدنتان بترسید!
به گزارش فرتاک نیوز،

خارش بدن از حالاتی است که برای هرکدام از ما پیش آمده است و خارش را جدی نمیگیریم اما لازم است به شما بگوییم که خارش بعضی از نقاط بدن می تواند خطرناک باشد و باید از خارش این نقاط از بدنتان بترسید! البته خارش بدن علت های مختلفی می تواند داشته باشد که ما در این مقاله فقط چند مورد از این موارد را نوشته ایم.

بیماری کلیوی

خارش شدید در سراسر بدن، اغلب در افرادی که دچار بیماری کلیوی یا مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی هستند، رخ می دهد.در واقع یک مطالعه نشان داد که 42 درصد از بیماران دیالیزی دچار خارش متوسط ​​تا شدید کلیوی بودند. آنتونی M. رزسی، MD، دستیار در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering و بیمارستان پروتستان نیویورک می گوید:"بعضی افراد آن را یک مزاحمت توصیف می کنند."

"خارش" بسیار شدید دارم که در اوج خستگی شب از خواب بیدار می شوم.

"علم هنوز کشف نکرده است که چرا بیماری کلیه باعث خارش می شود، اما پزشکان معتقدند که با ایجاد سموم در بدن زمانی که کلیه ها قادر به حذف مواد زاید از جریان خون نیستند، اتفاق می افتد..

بیماری کبد

خارش پیوسته می تواند یک نشانه خاموش بیماری کبدی باشد.جایی که کم خونی ، می تواند یک نشانه اولیه بیماری کبد باشد. دکتر سوزی، استادیار گروه پوست در دانشکده پزشکی ییل می گوید:"اگر کبد شما به درستی عمل نکند، اتفاقات جانبی مانند اسیدهای صفراوی باعث سمی شدن بدن می شوند.

هدف اصلی این است که، بیماری کبد را درمان و داروهایی که می توانند اسید های صفراوی را از بین ببرند، تجویز کنند. پزشکان معمولا داروهایی را تجویز می کنند که می توانند جذب بدن از اسیدهای صفراوی را مهار کنند یا مقدار اسید صفراوی که به کبد بازگردانده می شوند را، کاهش دهند.

آلرژی

آلرژی ،یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است.در واقع، بسیاری از آلرژی های پوستی در زیر چتر مانند درماتیت تماس قرار می گیرند، تحریک خارش پوست شما که هنگام تماس با آلرژن ایجاد می کنید.پیچک سمی، نیکل و یا ترکیبات موجود در اقلام مراقبت شخصی مانند دستمال مرطوب و آرایش، فقط چند مورد از آلرژن ها هستند که، می توانند باعث درماتیت تماس شوند.متخصص پوست شما ممکن است پوست را با ترکیبات مختلفی که با شایع ترین آلرژن ها مرتبط هستند ،شناسایی کند تا علت اصلی آلرژی شما را مشخص کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان