//
کدخبر: ۱۴۰۵۳۰ //

اگر میخواهید فراموشی نگیرید خودتان را از تنهایی دربیاورید

مطالعات جدید محققان دانشگاه فلوریدا نشان می دهد تنهایی یکی از عوامل خطر ابتلا به زوال عقل است و احتمال این عارضه را 40 درصد افزایش می دهد.

اگر میخواهید فراموشی نگیرید خودتان را از تنهایی دربیاورید
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج بررسی اطلاعات مربوط به 12 هزار نفر در طول 10 سال نشان می دهد تنهایی با زوال عقل مرتبط است. این مطالعه دربرگیرنده بزرگترین جامعه آماری است که تاکنون به این معضل پرداخته است.

این مطالعه نشان می دهد انزوا و تنهایی می تواند از طریق افزایش احتمال ابتلا به افسردگی، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا در بروز زوال عقل تاثیر گذار باشد. از طرفی این افراد تمایل بیشتری به استعمال دخانیات دارند. بی تحرکی و کاهش فعالیت فیزیکی از دیگر مشکلات این افراد است. در این مطالعه بیشتر تجربه ذهنی انزوای اجتماعی مدنظر محققان است که تاثیر قابل توجهی در زوال عقل دارد.

در این مطالعه تمام عوامل دیگر از جمله جنسیت، نژاد، میزان تحصیلات و ارتباطات اجتماعی درنظر گرفته شده است و محققان بر این باورند می توان این عامل خطر را با کمک متخصصان، خانواده و دوستان از بین برد.

به رغم پیشرفت علم در زمینه پیشگیری و درمان زوال عقل، آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می دهد که اکنون 47 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.

بیماری پیشرونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری از دیدگاه علمی بر اثر کاهش ماده شیمیایی سروتونین در مغز بروز می کند و به این ترتیب انتقال پیام های عصبی مختل می شود. دلیل این بیماری همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه Gerontology منتشر شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان