//
کدخبر: ۱۳۷۸۹۵ //

بایدها و نبایدهای معجزه گر برای حفظ زیبایی و سلامتی

حفظ سلامتی و زیبایی در زندگی های پرمشغله امروزی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. حفظ سلامتی و زیبایی به افراد در جهت بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.

بایدها و نبایدهای معجزه گر برای حفظ زیبایی و سلامتی
به گزارش فرتاک نیوز،

همانطور که می دانیم به منظور رسیدن به بهداشت عمومی و در نتیجه ی آن، سلامت روح و روان، سلامت اجتماعی و سلامت جسمانی و حتی سلامت اقتصادی، لازم می باشد که به مراقبت از سلامتی و زیبایی خود اهمیت داده و در راستای حفظ این نعمت های ارزشمند تلاش نماییم. در این مقاله قصد داریم پیرامون ضرورت و اهمیت توجه به مسئله حفظ و مراقبت از زیبایی که توجه به آن می تواند نهایتاً در سلامت افراد تأثیرگذار باشد مطالبی را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهیم.

تأثیر حفظ سلامتی و زیبایی در روحیه و عملکرد روزانه افراد

زمانی که اعضای خانواده به عنوان کوچک ‌ترین اما اساسی ترین رکن شکل گیری جامعه، از فواید رعایت توصیه هایی که در جهت مراقبت از سلامتی و زیبایی ارائه می شوند اطلاع داشته باشند، مطمئناً این توصیه ها را در زندگی روزمره ی خود به کار گرفته و از آثار مثبت آن نیز بهره مند خواهند شد. به همین ترتیب در مراتب بالاتر کل جامعه نیز از سلامت اجتماعی و روحی و روانی و اقتصادی برخوردار خواهد شد که مجدداً بازتاب این موفقیت ها به تک تک افراد تشکیل دهنده ی جامعه باز خواهد گشت. جامعه ای که به سلامت جسمی و روحی و زیبایی ظاهری و به تناسب زیبایی باطنی خود اهمیت می دهد، از مؤلفه های باارزشی همچون عشق و محبت، افزایش سطح اعتماد به نفس، امنیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر، حس آرامش و آسایش و ... بهره مند می شود.

بایدها و نبایدهای معجزه گر برای حفظ زیبایی و سلامتی

مراقبت از زیبایی و تأثیر مستقیم آن در سلامتی فرد

تحقیقات متعدد نشان داده است که افرادی که به زیبایی چهره یا اندام خود توجه کافی دارند، در زندگی از سلامتی جسمی و روحی بیشتری نیز برخودارند. این نتیجه از این جا نشأت می گیرد که شخصی که به مسئله ی زیبایی خود توجه نشان می دهد، در این راستا نکاتی را رعایت می کند که خود به خود سبب بالا بردن سطح سلامت فرد هم در بعد جسمی و هم در بعد روحی خواهد شد. نکاتی که انجام آن ها و یا پرهیز از انجام آن ها باعث بهبود عملکرد جسمی و روحی فرد می شود. در ادامه مقاله به برخی از این نکات مفید اشاره شده است.

بایدها و نبایدهای معجزه گر برای حفظ زیبایی و سلامتی

چند پیشنهاد مفید برای حفظ سلامتی و زیبایی

تلاش در راستای انجام پیشنهادات زیر موجب حفظ سلامتی و زیبایی تان می شود. به منظور برخورداری از روحیه، انرژی، سلامتی و زیبایی و تناسب اندام، پیشنهاداتی برایتان ارائه می کنیم که با عمل به این توصیه ها شاهد تحول اساسی در سلامت جسمی و روحی خود خواهید بود:

۱. به اندازه کافی بخوابید.

۲. لبخند بزنید.

۳. میوه جات و سبزی جات را به اندازه ی کافی در وعده های غذایی روزانه تان بگنجانید.

۴. ورزش کنید. به انجام انواع ورزش های هوازی یا غیر هوازی بنا بر شرایط و نیاز جسمی تان بپردازید.

۵. به موسیقی مورد نظر خود گوش کنید. سعی کنید به انواع موسیقی های انگیزشی و نشاط آور گوش کنید.

6. به اندازه کافی آب و مایعات مختلف نظیر آب میوه های فصل بنوشید.

بایدها و نبایدهای معجزه گر برای حفظ زیبایی و سلامتی

نبایدهای مهم برای مراقبت از سلامتی و زیبایی

برای مراقبت از سلامتی و زیبایی تان تا حد امکان از انجام کارهای زیر خودداری نمایید. تا زمانی که از نعمت سلامتی و زیبایی بهره مند هستیم شاید توجه زیادی به داشتن این موهبت بزرگ نمی کنیم. کافی است اندکی بیماری به سراغمان بیاید. آن موقع است که به یاد ارزش و اهمیت سلامتی جسمی و روحی خود می افتیم؛ بنابراین آیا بهتر نیست که همیشه و به قولی آهسته و پیوسته مراقب حفظ سلامتی و زیبایی خود باشیم؟

۱. مراقب رفتارهای پر خطر باشید و از آن ها دوری کنید. رفتارهای پر خطر مثل سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی، روابط جنسی پر خطر، مصرف مواد مخدر و ... .

۲. از نشستن های طولانی مدت پشت میز کامپیوتر چه در خانه و چه در محل کار بپرهیزید. در فواصل زمانی منظم از صندلی خود برخیزید و راه بروید یا نرمش های ملایمی را انجام دهید.

۳. زیاد به صفحه مانیتور کامپیوتر خود خیره نشوید. مراقب چشمان خود باشید.

۴. از شلوغ کردن برنامه ی کاری و زندگی خود بپرهیزید. درگیری های کاری بیش از حد می تواند آثار مخربی را در شرایط جسمی و روحی شما و در نتیجه سلامتی و زیبایی تان بر جای بگذارد.

۵. از مصرف زیاد مواد قندی و شکر و نیز نمک بپرهیزید. سعی کنید رژیم های غذایی ناسالم را از برنامه غذایی خود تا حد امکان حذف کنید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان