//
کدخبر: ۱۲۸۱۴۲ //

این افراد چای ننوشند

در بین همه مردم، افرادی که دارای مزاجی خاص بوده و نسبت به دیگران دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد باید در تغذیه خود دقت کرده تا از نظر روحی آسیب نبینند.مثلا خوردن چای آنها را عصبی تر می کند.

این افراد چای ننوشند
به گزارش فرتاک نیوز،

مزاج ها اساس و پایه طب را تشکیل می دهند و به قول ابن سینا کسی که طبایع و مزاج ها را بلد نباشد، پزشک نیست انسان ها به دلیل طبایعی که دارند متمایز از یکدیگر بوده و دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند که در برخورد و رفتار با آنها و نیز در درمان بیماری ها طبع ویژه هر کس باید مدنظر قرار گیرد.یکی از این طبع ها،افراد با مزاج صفراوی هستند که نباید چای بخورند.

دکتر حمید افراسیابی متخصص طب سنتی در مورد این افراد می گوید: این افراد طبع سردی دارند و توصیه می شود که گوشت گوساله، ماهی، عدس، خیار، کاهو، موز و کیوی کمتر بخورند.اما گوشت گوسفند، نبات، نعنا، روغن کنجد، سبزی، مغزها و چای دارچین برای آنها مفید است.

در مقابل افراد گرم مزاج که طبع گرمی دارند توصیه می شود که از نوشیدن چای داغ بپرهیزند.

مصرف نوشیدنی های بسیار داغ مثل چای، قهوه و نسکافه صفرای آنها را درگیر می کند و حتی در مواقعی حالات روحی آنها را تحت تاثیر قرار داده و خشم را در این افراد بیشتر می کند.

برای ناراحتی‎های اعصاب و لرزش دستها توصیه می شود که چای بسیار کم نوشیده شود.

شب ادراری در کودکان به دلیل گرمی و سردی رخ می دهد و یا قبل از خواب دچار عطش فراوان می شوند که صفراوی مزاج هستند و بهتر است چای ننوشند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان