//
کدخبر: ۱۱۰۳۸۴ //

لوزه های کودک تان را عمل نکنید

​عمل جراحی لوزه‌ها در دوران کودکی فرد را سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی در سنین بالاتر قرار می‌دهد.

لوزه های کودک تان را عمل نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

 به گفته محققان استرالیایی جراحی لوزه در دوران کودکی فرد را در برابر انواعی از بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر می‌سازد. همچنین با انجام این جراحی به هنگام کودکی احتمال ابتلا به آلرژی‌ و بیماری‌های پوستی و چشمی افزایش پیدا می‌کند.

محققان در توضیح چرایی این ارتباط به نقش لوزه‌ها در سیستم ایمنی اولیه، تشخیص و مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها در ریه و گلو اشاره می‌کنند.

معمولا لوزه‌ها در صورتیکه در نفس کشیدن مشکل ایجاد کنند یا موجب عفونت‌های مکرر در گوش‌ها شوند طی عمل جراحی از بدن خارج می‌شوند.

به گفته محققان باید جایگزینی برای این جراحی در نظر گرفته شود زیرا با برداشتن لوزه‌ها خطر فزاینده ابتلا به تمامی انواع عفونت‌ها در دوران بزرگسالی وجود دارد.

در این بررسی سوابق پزشکی ۱.۲ میلیون کودک در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۹ مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین این افراد در دهه ۳۰ سالگی عمر خود مجدد تحت معاینه قرار گرفته و مشخص شد افرادی که در دوران کودکی تحت جراحی لوزه قرار گرفته‌اند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های تنفسی هستند.

همچنین خطر آسم و ذات الریه در افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند حدود ۵۰ درصد بیشتر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان