//
کدخبر: ۱۰۹۸۸۷ //

بهترین شرط برای کاهش میزان کلسترول

تحقیقات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان داده است که بلغور جو بهترین راه برای کاهش سطح کلسترول بد است.

 بهترین شرط برای کاهش میزان کلسترول
به گزارش فرتاک نیوز،

 در میان دیگر غلات سبوس دار، یک کاسه بلغور جوی دو سر و اختصاص آن در وعده صبحانه موثرترین انتخاب برای کاهش میزان کلسترول است. یافته های حاصل از 24 مطالعه که بر روی چربی های خون صورت گرفت یعنی تری گلیسیرید و کلسترول، در افرادی که رژیم های غذایی متشکل از غلات داشتند و کسانی که این رژیم را رعایت نمی کردند، نشان داد رژیم های غذایی غلات سطح کلسترول را در افراد به میزان متوسط 4.6 کاهش داده است.

این مطالعات که در سپتامبر سال جاری میلادی در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نیز منتشر شده است، همچنین نشان می دهد وجود فیبرهای محلول در بلغور جو این امکان را فراهم می کند که مانند اسفنج در جهاز هاضمه عمل کرده و کلسترول را جذب کند. بنابراین، کلسترول به جای اینکه جذب جریان خون شود نهایتا از بدن دفع می شود. مصرف روزانه 5 تا 10 گرم از این ماده غلایی سطح کلسترول بد خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

جو را می توانید به سوپ اضافه کنید و شاهد کاهش کلسترول بد خون باشید. همچنین می توانید روزانه یک کاسه سبوس جو و یا بلغور جو برای صبحانه در نظر بگیرید. کلوچه یا بیسکویت سبوس جو را نیز می توانید به عنوان یک میان وعده غذایی در طول روز مصرف کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۹۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان