//
کدخبر: ۱۰۸۵۴۱ //

این افراد حتما انبه بخورند

انبه سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها ست که برای سلامت بدن خواص فراوانی دارد.

این افراد حتما انبه بخورند
به گزارش فرتاک نیوز،

انبه یک میوه گرمسیری است که منبع اصلی آن در هند ، بنگلادش و پاکستان است. ین میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می‌آید، طوری‌که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود. نبه میوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و آنتی‌اکسیدان است. این میوه موجب تقویت دستگاه گوارش و کلیه نیز می‌شود، و به علت آهن فراوانی که دارد از آنمی جلوگیری می‌کند. در این مطلب شما را با خواص فوق العاده انبه برای سلامتتان آشنا می کنیم.

زیاد جوش میزنید؟

برای پاکسازی و از بین بردن جوش های صورت می توانید انبه مصرف کنید. جالب است بدانید با خوردن انبه هم پوست شما پاکسازی می شود و اثرات جوش از بین می رود. البته شما می توانید مقداری انبه هم روی پوست خود ماساژ دهید تا تاثیر بهتری داشته باشد.

میل جنسیتان کم است؟ انبه بخورید

انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

بینایی تان را تقویت کنید

ویتامین A  در تقویت بینایی چشم  و حفظ سلامتی دندان ها  ، پوست  ، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن نقش مهمی دارد.

آرامش بخش نیاز دارید؟

انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.

 اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کنند.

روده و معده را تقویت کنید

انبه محتوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است.مصرف انبه در افراد دارای سوء هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می شود. پوست آن دارای 15 تا 18 درصد تانن است و یک قاشق چایخوری پوست کوبیده آن به میزان دو مرتبه در روز برای اسهال مفید است.

کلسترولتان بالاست؟

کلسترول خون با موادی همچون پکتین و ویتامین C کاهش می یابد. انبه محتوی  مقدار بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می کند.

کم خون هستید؟

مصرف انبه، موجب خون سازی در بدن می شود، افرادی که از کم خونی رنج می برند و همچنین در طول بارداری و عادات ماهانه، باید انبه مصرف کنند. میوه انبه حاوی ویتامین های مختلفی چون ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است که چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۵۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان