//
کدخبر: ۱۰۴۵۴۵ //

آسیب های ناشی از خوردن لواشک و ترشک بر دندان ها

یک دندانپزشک با اشاره به آسیب های ناشی از مصرف مواد خوراکی از قبیل لواشک و ترشک و سایر مشتقات این محصولات برای دندانها گفت: این محصولات به دلیل چسبندگی در سطح دندانها و خاصیت اسیدی موجب تخریب بافت های دندانی می شود.

آسیب های ناشی از خوردن لواشک و ترشک بر دندان ها
به گزارش فرتاک نیوز،

یک دندانپزشک با اشاره به آسیب های ناشی از مصرف مواد خوارکی از قبیل لواشک و ترشک و سایر مشتقات این محصولات برای دندانها گفت: این محصولات به دلیل چسبندگی در سطح دندانها و خاصیت اسیدی موجب تخریب بافت های دندانی می شود.

دکتر محمد حسن بیگدلی با بیان اینکه مصرف این گونه خوراکی ها به دلیل مواد افزودنی و نگهدارنده علاوه بر آسیب دندانی، برخی مخاطرات جسمی دیگر را نیز برای افراد ایجاد می کند، افزود: خانواده ها باید مراقب تغذیه فرزندان خود باشند تا از مصرف خوراکی های مضر و فاقد ارزش غذایی پرهیز کنند.

وی افزود: متاسفانه مصرف لواشک و ترشک در کودکان و نوجوانان بسیار شایع است که می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی دندانهای آنها برجای بگذارد.

این دندانپزشک با تاکید بر اینکه اثر تخریبی مصرف اینگونه مواد خوراکی در دندانهای کرسی بیشتر است، تصریح کرد: افراد در صورت مصرف هر گونه لواشک و ترشک و سایر مشتقات آن بلافاصله مسواک بزنند و بین دندانها را با نخ دندان تمیز کنند.

دکتر بیگدلی به خانواده ها توصیه کرد: برای حفظ سلامت جسمی کودکان و نوجوانان، از خوراکی های سالم مانند خشکبار به عنوان تنقلات برای فرزندان خود استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان