//
کدخبر: ۱۰۴۱۵۵ //

این میوه ی لذیذ تابستانی مخصوص دیابتی هاست

عصاره های تهیه شده از پوست انگور می تواند در کنترل قند خون و نفروپاتی دیابتی موثر باشد.

 این میوه ی لذیذ تابستانی مخصوص دیابتی هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند آزادی انتخاب زیادی ندارند که هر نوع خوراکی با میوه ای را بخورند اما انگور یکی از میوهای لذیذ تابستانی است که به بهبود و کنترل دیابت کمک می کند. در این مقاله بیشتر با خواص انگور آشنا شوید.

خواص انگور

با شوره‌ی سر مبارزه کنید.

شاید باورش سخت باشد ولی از بین بردن خارش پوست سر و شوره‌ی سر نیز از جمله خواص انگور است. برای تسکین فوری از خشکی پوست سر، انگور سیاه را بشویید و روی موهای‌تان استعمال کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بشویید. شما قطعا با دیدن نتیجه‌ی این درمان شگفت‌زده خواهید شد.

میگرن را تسکین می‌دهد.

آب انگور رسیده یکی از داروهای خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه‌ی بعد که سر درد شدیدی داشتید، یک لیوان آب انگور تازه مصرف کنید. این نوشیدنی باعث تسکین درد شما خواهد شد. اگر صبح زود آب انگوری را که هیچ گونه شیرین‌کننده یا آبی به آن اضافه نشده‌است بنوشید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

بروز بیماری آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد.

انگور همچنین در بهبود سلامت مغز و به تأخیر انداختن شروع بیماری‌های تحلیل‌برند‌ه‌ی اعصاب مانند آلزایمر مفید است. بنابراین، مصرف انگور به طور مرتب می‌تواند شما را از اختلالات مغزی محافظت کند.

با سرطان پستان مبارزه می‌کند.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که آب انگور کنکورد بنفش به جلوگیری از سرطان پستان کمک می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خود را از شر این بیماری مرگبار محافظت کنید، هر روز یک لیوان از این آب انگور خوشمزه بنوشید.

کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

مصرف منظم انگور می‌تواند به تنظیم میزان کلسترول خون شما کمک کند. بنابراین، به جای انتخاب بدون توجه محصولاتی که ادعای کنترل سطح کلسترول خون را دارند، گنجاندن انگور را در رژیم غذایی‌تان امتحان کنید.

یبوست را از بین می‌برد.

به خاطر خوراک مرغ خوشمزه‌ای که شب گذشته خوردید دچار نفخ و یبوست شده‌اید؟ یک سالاد میوه بخورید و انگور را برای بازیابی سریع از این مشکل حتما داخل این سالاد بریزید. انگور در درمان یبوست بسیار موثر است.

پوست را جوان می‌کند.

انگور انباری از ویتامین C است. این ماده‌ی مغذی ضروری به تشکیل کلاژن کمک می‌کند؛ کلاژن نیز به رشد سلول‌ها و عروق خونی کمک می‌کند. این ماده هم‌چنین به قدرت و سفتی پوست‌تان می‌افزاید. انگور با دفع تمام سموم از بدن، پوست‌تان را عاری از بیماری می‌کند. رسوراترول موجود در انگور از پوست‌تان در برابر شرایط بد آب و هوایی محافظت می‌کند و می‌تواند به جوان‌سازی آن کمک کند. انگور هم‌چنین می‌تواند بی‌رنگی و کدری برخی از پوست‌ها را کاهش دهد.

پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه

انگور می‌تواند با قلیایی نمودن ادرار، از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری، به علاوه انگور به علت میزان بالای آب موجود در آن، حجم ادرار را افزایش و فشار بر کلیه‌ ها را کاهش دهد. اثرات انگور سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین‌ C، E و بتاکاروتن می باشد و پس از مصرف، ترکیبات آن به مدت ۳ روز در کلیه‌ها فعال است. به طور کلی تمام ترکیبات انگور به دفع سموم از کلیه‌ها کمک کرده و باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شوند.

میزان ترکیبات آنتی ‌اکسیدان‌ در انگور قرمز نسبت به انگور زرد بیشتر می باشد و تاثیر فراوانی بر سلامت و عملکرد کلیه ‌ها دارد. توصیه می شود برای پیشگیری از بیماری های کلیوی و سنگ کلیه هر روز، به همراه صبحانه ۱۵ دانه انگور میل نمایید. البته فراموش نکنید که انگور حاوی قند است. اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از خواص آن ببرید بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

انگور از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

بر اساس نتایج پژوهشی که در ژورنال تغذیه به چاپ رسید، انگور جلوی رشد و تکثیر باکتری‌ های دهان را که باعث پوسیدگی دندان هستند می‌گیرد. این خاصیت ضد باکتریایی انگور به علت وجود اولئانولیک اسید و آلدئید اولئانولیک است که در پوست انگور ذخیره شده است، می باشد. البته به عقیده برخی از متخصصان بایستی روی این مورد از خواص انگور مطالعات بیشتری انجام شود اما شکی وجود ندارد که قندهای موجود در انگور برخلاف قندهای صنعتی، باعث انتشار باکتری ها و پوسیدگی دندان ها نمی‌شود.

خواص انگورجهت بهبود دیابت

اخیراً بررسی ها نشان داده که عصاره های تهیه شده از پوست انگور می تواند در کنترل قند خون و نفروپاتی دیابتی موثر باشد. علاوه براین کشمش به عنوان یکی از فرآورده های حاصل از انگور می تواند جایگزین خوبی برایقند و شکر در بیماران دیابتی باشد اما بااین حال بهتر است در مصرف آن تعادل رعایت شود.

ریزش مو را درمان می‌کند.

دیدن آن همه تار موی کنده شده دلخل شانه می‌تواند حسابی ما را بترساند و نگران‌مان کند. برای جلوگیری از این مشکل، از انگور استفاده کنید. این میوه در مبارزه با ریزش مو بسیار موثر عمل می‌کند.

خواص انگور در تقویت بینایی و جلوگیری از آب مروارید

انگور و عصاره انگور سرشار از مواد آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین می باشد و همه این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم انسان و فرآیند بینایی نقش مهمی ایفا می کنند. وجود این ترکیبات در انگور سبب می شود که مصرف منظم انگور از بیماری های چشمی همچون آب مروارید و کاهش بینایی بر اثر افزایش سن جلوگیری نماید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۱۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان