//
کدخبر: ۲۶۲۳۳۰ //
رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه در دیدار بامدیرکل مدیریت بحران اعلام کرد:

احتمال ریزش سنگی در روانسر هست که جان همشهریان را بگیرد

احتمال ریزش سنگی هم در روانسر وجود دارد و سایر سنگ‌ها نیز پارک شرقی، شهرک ظفر کرمانشاه، پارک کوهستان کرمانشاه، پارک شرقی کرمانشاه، سراب صحنه، آبشار پیران شهرستان سرپل‌زهاب، منطقه گُلین در گیلانغرب حادثه‌خیزاند.

احتمال ریزش سنگی در روانسر هست که جان همشهریان را بگیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با ثریا شهبازی رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه، فرامرز حیدریان رئیس کمیته کوهنوردی پیشکسوتان، سیدبهنام موسوی‌مهدویان دبیر هیئت کوهنوردی، مسعود رنجبر مدیر روابط عمومی هیئت کوهنوردی و محسن عباسی‌فرد عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)،(AIPS) و(FISU) در دفتر مدیرت بحران تشکیل شد و در موارد مختلف بحث و تبادل‌نظر شد.

D1

ثریا شهبازی رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه در این نشست گفت: حادثه خبر نمی‌کند اما باید قبل از وقوع آمادگی کسب کنیم تا با بحران و بعداز آن نیز چطور عمل کنیم و بر این اساس اعضای هیئت کوهنوردی پا پیش گذاشته و امروز به حضور رسیده است.

وی افزود: چون اگر بحرانی رخ دهد چه سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی باعث می‌شود که گروه فنی و خانواده کوهنوردی بر اساس تخصی دارند که ورود پیدا کند برای کمک به همشهریان و هوطنان‌مان و سایر کارها که ستاد بحران تشخیص دهد.

 رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: امروز جهت همکاری بیشتر حضور رسیده‌ایم و پیشنهاد نیز می‌دهم که در  راستای همکاری‌ بیشتر هیئت کوهنوردی با ستاد بحران تفاهم‌نامه‌ای بسته شود تا در کارگروه بحران نماینده‌ای از هیئت کوهنوردی استان در این ستاد حضور پیدا کند.

شهبازی ادامه داد: کوهنوردان تخصص ویژه دارند و پارسال در لرستان بعداز سیل در جاهایی که نیاز بود کوهنوردان سریعاً پل معلق برای عبور از رودخانه درست کردند.

وی افزود: این پتانسیل باید مدیریت شود و زیر نظر ستاد بحران در هر حادثه‌ای آماده خدمت به همنوعان و هموطنان‌مان باشند هرچند امیدورام هیچ بلای طبیعی و حادثه‌ای در هیچ جا و مکانی در دنیا و کشور عزیزمان ایران رخ ندهد، اما باید به فکر بعداز حادثه هم باشیم.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: کوهنوردان استان کرمانشاه بخاطر طبیعت بکر، شرایط جغرافیایی و کوهستانی، دره‌ها و سختی مسیرهای صخرده‌ها، ارتفاعات مختلف که دارد و از طرفی هم این همه پتانسیل خدادادی در همه نقاط استان کرمانشاه وجود دارد کوهنوردان آن از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ تخصص و توان فنی برخوردارند که مورد توجه کوهنوردان جهانی قرار گرفته است.

شهبازی ضمن هشدار، تاکید کرد: مناطق مختلفی وجود دارد که ایمن نیست و احتمال دارد با لغزشی فرو بریزد و باید هرچه زودتر چاره‌‌اندیشی شود و این در آینده جان هموطنان‌مان را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: احتمال ریزش سنگ هم در روانسر وجود دارد که آن هم با زمین لرزه‌ای با ریشتر کم جان بسیاری از هموطنان و همشریان عزیزمان در شهر روانسر را بگیرد، پس بایستی زودتر دست بکار شویم و این مشکل حل شود تا بعدها شاهد حادثه‌ای تلخ نباشیم.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: مناطق زیادی وجود دارد که محل عبور و مرور گردشگران و حتی مردم عادی است بایستی قبل از وقوع حادثه فکری به حالشان کرد تا شاهد رخداد حوادث نباشیم.

شهبازی ادامه داد: پارک شرقی، شهرک ظفر کرمانشاه، پارک کوهستان کرمانشاه، پارک شرقی کرمانشاه، سراب صحنه، آبشار پیران شهرستان سرپل‌زهاب، منطقه گُلین درگیلانغرب و ... از جمله این مکان‌های حادثه‌خیزاند با لغزشی جان انسان‌ها را خواهد گرفت.

وی افزود: امید است با همکاری ارگان‌ها و نهادها و با درایت مدیریت بحران این مشکلات حل شود و این نقاط را پاکسازی شوند و یا با تشکیل نشست‌های هر چه زودتر فکری به حال آن شود و هیئت کوهنوردی هم در این راستا با تمام توانش و نیروهای فنی و کوهنوردان آماده همکاری هستند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه گفت: امسال هم قصد مرمت پنگاه پراو را داریم و تمام وسایل برای بازسازی این پنگاه خریداری شده است فقط منتظر این هستیم که این وسایل طی پروازی به بالای کوه پراو انتقال یابد تا کوهنوردان این پنگاه را مرمت نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۳۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان