//
کدخبر: ۱۴۲۵۲۴ //
از دریچه نگاه هیسپان تی وی:

«استثمار آفریقایی ها» به سبک غربی

کشورهای آفریقایی با وجود دریافت وام های سنگین از کشورهای غربی، شاهد پیشرفت های اندکی در اقتصاد خود بوده اند و روز به روز به این کشورها بدهکارتر می شوند. سوژه ای اقتصادی سیاسی که در مستند «بدهی های پرداخت نشده» به هیسپان تی وی رسیده است.

«استثمار آفریقایی ها» به سبک غربی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستندی که به پخش این شبکه رسیده است، از طریق مصاحبه با کارشناسان سرشناس در حوزه اقتصاد، در تلاش است تا نشان دهد که چرا کشورهای آفریقایی علی رغم وام های کلانی که از صندوق جهانی پول و سازمانی از این دست دریافت نموده اند، هنوز که هنوز است هیچ پیشرفتی در زمینه اقتصادی حاصل نکرده اند.

در ادامه این مستند، کارگردان با گزارش هایی که نشان می دهد مشخص می کند میزان بدهی کشورهای آفریقایی روز به روز بیشتر می شود و نرخ سودی که باید پس بدهند به مراتب از خود مبلغ وام بیشتر شده است. در واقع «ژان پیر کارلون» کارگردان این مستند قصد دارد به شیوه های جدید استثمار کشورهای آفریقایی بعد از مستقل شدن در قالب کمک های مالی از سوی کشورهای غربی اشاره کند.

مستند «بدهی های پرداخت نشده» (The Wages of Debt) محصول سال 2010 به کارگردانی ژان پیر کارلون در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز چهارشنبه 16 آبان ماه از ساعت 8:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز برای مخاطبان اسپانیایی زبان تکرار می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان