//
کدخبر: ۱۴۰۷۷۰ //
همراه با گزارشگران «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی:

در مکزیک؛ دسترسی به نوشابه راحت تر از آب آشامیدنی

در استان Chiapas مکزیک، دسترسی به نوشابه های گازدار از آب آشامیدنی آسان تر است. به دلیل قیمت پایین این نوشیدنی ها، مصرف آن به شدت افزایش یافته و زنگ خطری است برای سلامت مکزیکی ها. برنامه «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی این موضوع را موشکافی کرده است.

در مکزیک؛ دسترسی به نوشابه راحت تر از آب آشامیدنی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشورهای مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری ها و حتی پیشرفت های کشور مورد نظر را دارند.

 پاناما و مشکلات مهاجران این کشور سوژه نخست گزارش این برنامه است. به گفته خوان کارلوس وارلا، رئیس جمهور پاناما، این کشور در ده سال گذشته تقریبا 400 هزار مهاجر را به خوبی میزبانی کرده است. اما تفسیر شهروندان پاناما از رئیس جمهور این است که مهاجرت را به یک کسب و کار تبدیل کرده است. نادیده گرفتن نیازهای انسانی افراد محلی و خارجی، که برای پنجمین سال متوالی با افزایش بیکاری در کشور و استثمار هزاران کارگر مهاجر تحت آن قرار دارند، این روزها به خوبی مشاهده می شود

گزارش بعدی برنامه مربوط به گواتمالا و مشکلات سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش این کشور است. گواتمالا با وجود داشتن بزرگترین اقتصاد در منطقه مرکزی آمریکا و داشتن بزرگترین جمعیت جوانان، کمترین سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان را دارد. بر اساس آمار ارائه شده، 2.6 میلیون کودک پیش دبستانی و ابتدایی در گواتمالا در نتیجه فساد در سال 2015، غذا یا لوازم مدرسه را دریافت نمی کنند.

در استان Chiapas مکزیک، دسترسی به نوشابه های گازدار از آب آشامیدنی آسان تر است. موضوعی که گزارش بعدی برنامه دوربین بر دوش را به خود اختصاصی داده است. «قیمت پایین» این نوشیدنی ها از عوامل اصلی مصرف بیش از اندازه آن هاست. بر اساس این گزارش 8 درصد هزینه های مردم در مکزیک صرف خرید نوشیدنی های غیر الکلی می شود که به نسبت هزینه بالایی است و کارشناسان بهداشتی این موضوع را زنگ خطری برای سلامتی مردم عنوان کرده اند.

 برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان