//
کدخبر: ۱۴۲۵۱۵ //

آخرین تحولات کشاورزی در«تاپ ریپورتس» کانال اردوی شبکه جهانی سحر

«تاپ ریپورتس» این هفته به ورود فناوری روباتیک به صنعت کشاورزی می پردازد.

آخرین تحولات کشاورزی در«تاپ ریپورتس» کانال اردوی شبکه جهانی سحر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در برنامه این هفته «تاپ ریپورتس» کانال اردو، در آمریکا ،روبات های کشاورز معرفی می شوند. یک شرکت کارآفرینی در منطقه سیلیکون ولی، به عنوان مرکز فن آوری های مدرن، سبزیجاتی را که توسط روبات ها در مزارع واقع در محیط های سربسته کاشته شده و پرورش داده شده بودند، برای فروش عرضه کرد. شرکت تازه تاسیس آیرون اوکس امیدوار است که بتواند مزارعی را که کارهای آنها توسط روبات ها انجام می شوند در نزدیک شهرها ایجاد کند تا به این ترتیب بتواند مواد غذایی و سبزیجات موردنیاز رستوران ها و فروشگاه ها با محصولات تر و تازه تامین کند.

در این برنامه همچنین تبیین می شود که در آمستردام هلند، از سقف هوشمند برای خانه ها و روف گاردن ( بام باغی) هوشمند رونمایی می شود. محققان هلندی یک سیستم پیشرفته روف گاردن ( بام باغی) طراحی کرده اند که می تواند به کاهش دمای هوای شهرها کمک کند و فضای سبز بیشتری هم در اختیار شهروندان قرار دهد. سقف هوشمند و روف گاردن همراه ان می توانند بیش از روف گاردن های معمولی آب ذخیره کنند این آب برای آبیاری درختان و فضای سبز که در فضای پشت بام پرورش داده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

 اردن، دیگر مقصد این برنامه است که در آن  مزارع آکواپونیک و راهکار کشاورزان معرفی می شوند. پیش بینی های انجام شده در اردن نشان می دهند که میزان بارندگی در اردن تا سال دو هزار و صد حدود سی درصد کاهش خواهد یافت  و این موضوع تولید مواد غذایی را در این کشور که جمعیت آن در حال رشد است با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. طراحان مزرعه ای مدرن موسوم به مزارع آکواپونیک در نزدیکی امان پایتخت اردن می گویند این مزرعه در مقایسه با تکنیک های کشاورزی سنتی به آب بسیار کم تری نیاز دارد زیرا در این مزرعه جدید پرورش ماهی و کشت سبزیجات در کنار هم انجام می شود.

«تاپ ریپورتز» یا «گزارش های برتر» سری هم به امارات متحده عربی می زند که در آن، برای مقابله با تغییرات جوی، از کشاورزی در فضاهای عمودی و اولین مزرعه عمودی در خاورمیانه رونمایی می شود. شماری از کارآفرینان در حاشیه خلیج فارس اکنون توجه و سرمایه های خود را بر انجام فعالیت های کشاورزی و تولید مواد غذایی در فضاهای عمودی و در داخل منازل و محیط های سربسته متمرکز کرده اند. این طرح جدید برای کشت محصولات کشاورزی در حالی مطرح می شود که شیوه های سنتی کشاورزی در منطقه خاورمیانه به علت شرایط دشوار جوی با چالش های جدی مواجه است.

در بخش اپلیکیشن هفته، اپلیکیشن پلنت نت ( planetnet ) معرفی می شود. این اپلیکیشن ابزار فوق العاده ای است که تشخیص گیاهان را از طریق گرفتن عکس ممکن می کند. این ابزار آموزشی بسیار مفید آرشیوی عظیم از 3700 گونه گیاهی شناخته شده را در خود گنجانده و می تواند گیاهان مختلف را از طریق برگ، میوه، گل یا پوست تنه تشخیص بدهد. هر گیاهی را که با پلنت نت تشخیص دهید را می توانید با فشردن دکمه کانتریبیوشن Contribution))  به آرشیو اپ اضافه کنید تا در صورت تأیید تیم توسعه دهنده، شما هم در گسترش و تکمیل بانک اطلاعاتی ارزشمند این اپلیکیشن سهیم باشید.

این مجله تصویری فناوری،  با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عظیم رضوی، هر سه شنبه در ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردو می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان