//
کدخبر: ۱۴۱۹۶۹ //

«تاپ ریپورتز» کانال بالکان شبکه سحر و آخرین تکنولوژی روز

در برنامه این هفته «تاپ ریپورتز»(گزارش های برتر) کانال بالکان، ورود تکنولوژی رباتیک به حیطه پزشکی بررسی می شود.

«تاپ ریپورتز» کانال بالکان شبکه سحر و آخرین تکنولوژی روز
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی،این برنامه بدان خواهد پرداخت که در انگلیس، محققان روباتی بسیار کوچک را طراحی کرده اند که می تواند دقت عمل های جراحی را حدود ده برابر بیشتر بکند.

بر اساس بررسی های این برنامه ، در ایتالیا، دانشمندان دست پیوندی جدیدی را طراحی و تولید کرده اند که به حسگرهای مختلف مجهز است و به فردی که از این دست روباتیک استفاده می کند امکان می دهد که همچون یک دست عادی اشیا را بگیرد و نگه دارد. این دست روباتیک سبک وزن، علائم عضلانی بقایای کتف را دریافت می کند و به همین علت این دست روباتیک می تواند حرکات طبیعی تری داشته باشد و در گرفتن و برداشتن اشیا هم با دقت بیشتری عمل کند.

همچنین در این برنامه روباتی که بسیار شبیه انسان است در انگلیس معرفی می شود. این روبات می تواند به شکل واقعی سخن بگوید و نفس بکشد و یا حتی دچار خونریزی بشود و (روبات هال) نامگذاری شده است، کار آموزش پزشکان کودکان و کادر درمانی مراکز پزشکی برای معالجه بیماران بهبود خواهد یافت.

در ادامه بررسی می شود که در آمریکا، استفاده از عکس های سلفی به عنوان بخشی از روند درمان بیماری ها بررسی می شود و به بینندگان اطلاعاتی در باره این که ممکن است در آینده نزدیک تجویز پزشک به شما علاوه بر داروها شامل دستوراتی باشد مبنی بر این که شما هنگام مصرف داروهای تان تصویری سلفی از خودتان بیندازید و برای پزشک تان ارسال کنید، داده می شو زیرا در سایه وجود اپلیکیشن های جدید بر روی تلفن های همراه اکنون این امکان برای پزشکان فراهم شده است که از راه دور هم بر روند درمانی بیماران شان نظارت بکنند.

در بخش «اپلیکیشن» این برنامه،  خط کش هوشمند ( Smart Ruler Pro ) معرفی می شود که به وسیله آن می توان در هر زمان و مکانی به یک خط کش دقیق دسترسی داشت و ابعاد هر چیزی را در کوتاه ترین زمان ممکن اندازه گیری کرد.

«تاپ ریپورتز» با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عادل حاجی محمدویچ ، روز یکشنبه 13 آبان در ساعت 20:30 به مدت 25 دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان