//
کدخبر: ۱۳۵۵۷۷ //
پخش از هیسپان تی وی:

«چالشی بزرگ در افغانستان»

مجموعه مستند «چالش بزرگ» با موضوع کشور افغانستان و حواشی پیرامون آن به پخش هیسپان تی وی رسیده است.

«چالشی بزرگ در افغانستان»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی،  این مستند که در دو قسمت 25 دقیقه ای تهیه و آماده پخش شده است، نشان می دهد که اشغال 10 ساله افغانستان با خروج ارتش شوروی از این کشور و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پایان می یابد و پس از حوادث 11 سپتامبر، ایالات متحده در اکتبر 2001 به بهانه تعقیب و مهار تروریست به افغانستان حمله می کند. آمریکا که بزرگترین هم پیمان منطقه ای خود یعنی ایران را در انقلاب 1979 از دست داده است، از تکرار انقلابی مشابه در افغانستان هراس دارد و بنابراین به تسلیح گروه مجاهدین کمک فراوانی می کند و بعدها آمریکایی ها برای مقابله با تروریست و فرزندی که خود پرورده اند، به منطقه قدم می گذارند، در حالیکه این تروریست ها ساخته سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.

در ادامه این مستند می بینیم که آمریکائی ها در افغانستان هنوز در باتلاق که خود بنا کرده اند، هستند و پس از چندین سال حضور نظامی، هنوز هیچ مشکلی در این کشور حل نشده است.

 مجموعه مستند «چالش بزرگ» با موضوع «افغانستان» (The Great Challenge: Afghanistan) محصول سال 2013 و به تهیه کنندگی و کارگردانی سید احسان اصغرزاده، یکشنبه 22 مهرماه ساعت 8:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان