//
کدخبر: ۱۳۴۸۰۰ //
پخش از هیسپان تی وی:

مبارزه بومیان کلمبیا برای حفاظت از فرهنگ

مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» که قرار است از آنتن هیسپان تی وی پخش شود، روایتگر داستان گروهی از جوانان بومی منطقه ای در کلمبیاست که برای حفاظت از فرهنگ بومی خود سال هاست در حال مبارزه اند.

مبارزه بومیان کلمبیا برای حفاظت از فرهنگ
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» به بهانه نشان دادن فعالیت گروهی از مردم منطقه ای در کلمبیا، سعی در به تصویر کشیدن تاریخ بومی این منطقه و اهمیت بومیانی که سال ها جان خود را برای حفاظت از سرزمین خود فدا کرده اند، دارد.

در این مستند به خوبی نشان داده می شود که «گارد بومی» جمعیتی از مردم بومی منطقه ای در کلمبیا شامل کودکان، زنان و بزرگسالانی است که هدفشان مقاومت و وحدت در دفاع از سرزمین های مادریشان و استقلال است. این گارد بومی ساختاری پلیسی نظامی نداشته و در واقع مکانیسمی بشردوستانه و ناشی از مقاوت مردمی به حساب می آید. هدف این گارد، محافظت از فرهنگ آبا و اجدادی و احقاق حقوقشان است.

این مستند از یک سو به بیان تاریخ منشا بومیان و از طرف دیگر به بحران اقتصادی و ماهیتی این اقوام در قرون اخیر و چگونگی مقابله آن ها با تجاوز و غارت فرهنگی با استفاده از تجربیات پیشینیانشان و ادامه حیات آن ها خواهد پرداخت. در 7 سال گذشته حدود 1.300 نفر از بومیان در کلمبیا کشته شده اند به عبارتی در هر 72 ساعت یک بومی در این کشور به قتل می رسد. در همین بازه زمانی حدود 80.000 نفر از بومیان از سرزمین های خود به خاطر درگیری های مسلحانه طولانی در قاره آمریکای لاتین آواره شده اند.

گسترش گارد بومی در شهرها و مناطق مختلفی در حال رشد بوده و موفق به ترویج آگاهی بین جوانان و زنان سازماندهی شده در انجمن ها در احقاق هویت، فرهنگ بومی، اقتدار و استقلال سیاسی شده است. این افراد در تلاش اند که علیرغم تمام تهدیدهای تاریخی، با استفاده از روند مقاومت در برابر سازمان های مسلح برای حفظ فرهنگ جوامع خود ایستادگی کنند.

مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» به کارگردانی ماریا لورا واسکز در مدت زمان 25 دقیقه، جمعه 20 مهرماه ساعت 8:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان