//
کدخبر: ۴۳۸۸۱۹ //

قهوه و لاغری: آیا نوشیدن قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟

تاثیر قهوه در رژیم غذایی را برای لاغری نباید نادیده گرفت. چرا که قهوه قبل و بعد از تمرین می‌تواند به فرایند چربی‌سوزی و همچنین لاغری افراد بسیار کمک کند.

قهوه و لاغری: آیا نوشیدن قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محرک‌ها همیشه در ورزش و همچنین رژیم غذایی بسیار مفید واقع شده‌اند. اما بسیاری تصور می‌کنند تنها منظور از محرک، مکمل‌های ورزشی است. اما در حقیقت اینگونه نیست و قهوه به عنوان یک ماده کافئین‌دار یک محرک طبیعی و ایمنی شناخته می‌شود.

کافئین، مواد محرک موجود در قهوه، به موارد زیادی از جمله افزایش هوشیاری و انرژی کمک می‌کند. اما به طور کلی برخی از اثرات مثبت مصرف قهوه قبل از ورزش عبارتند از:

افزایش هوشیاری و انرژی: کافئین با افزایش ترشح هورمون‌های هوشیاری مانند ادرنالین، تاثیر محرکی دارد و می‌تواند بر هوشیاری و انرژی در حین ورزش تأثیر بگذارد. 

مقاومت به خستگی: مصرف قهوه ممکن است باعث افزایش استقامت و مقاومت به خستگی در طول تمرین شود.

افزایش سوخت و ساز: کافئین می‌تواند فعالیت سیستم عصبی را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و منجر به کاهش چربی شود.

افزایش تمرکز: مصرف قهوه می‌تواند تمرکز و توجه شما را در حین تمرین افزایش دهد.

توجه داشته باشید که هر کسی به طور متفاوتی به کافئین واکنش نشان می‌دهد. همچنین، مصرف قهوه در مقادیر مناسب و با توجه به سلامتی فرد مهم است. پیشنهاد می‌شود پیش از تغییرات بزرگ در رژیم تغذیه یا مصرف مکمل‌ها، با مشاورین تغذیه یا مربیان متخصص مشورت نمایید. 

فواید مصرف قهوه قبل از ورزش؛ قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود

همانطور که در بالا اشاره شد، کافئین موجود در ترکیبات قهوه می‌تواند به عنوان یک محرک عمل کند. نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از ورزش می‌تواند برای بدن فواید بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. اما شاید بپرسید آیا قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود یا خیر؟ در ادامه شما را با برخی از فواید مصرف قهوه قبل از ورزش بیشتر آشنا می‌کنیم:

قهوه یک چربی‌سوز عالی؛ افزایش انرژی و متابولیسم بدن

صحیح است که مصرف قهوه ممکن است به چربی سوزی در حین ورزش کمک کند و این امر به نوعی میزان انرژی مصرفی شما را افزایش می‌دهد. افزون بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که کافئین موجود در قهوه می‌تواند متابولیسم بدن را تسریع داده و برخی فرآیند‌های چربی‌سوزی را فعال‌تر کند.

همچنین، نوشیدن قهوه صبحگاهی ممکن است باعث کاهش اشتها شود که به کنترل میزان کالری مصرفی کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز اشاره داشته باشد و در نتیجه، به لاغری کمک کند. 

تاثیر قهوه بر لاغری: آیا قهوه خورها سریعتر لاغر می شوند؟

هرچند که این نکات مثبت هستند، اما مهم است به اندازه‌ای مصرف قهوه داشته باشید که از میزان معقول خودتان بیشتر نشود و به سلامتی شخصی خود توجه کنید. همچنین، تأثیرات قهوه بر کسانی ممکن است متفاوت باشد و همیشه بهتر است برای زمان مصرف قهوه با یک مربی متخصص یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

کافئین موجود در ترکیبات قهوه، سرعت سوخت و ساز بدن و کالری‌سوزی را بیشتر کرده و گزینه خوبی برای لاغری و تناسب اندام خواهد بود. البته توجه به این نکته الزامیست که تنها نوشیدن قهوه به میزان نرمال سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

در نتیجه هر چه میزان نوشیدن قهوه را در طول روز افزایش دهید، عکس این نتیجه را دریافت خواهید کرد و به جای سرعت بخشیدن به متابولسیم بدن، سبب کند شدن سوخت و ساز بدن خواهید شد. 

تمرکز بیشتر؛ اجرای درست و متمرکز حرکات ورزشی

کافئین موجود در قهوه به طور موقت می‌تواند تمرکز و عملکرد ذهنی را بهبود ببخشد. این تأثیرات مثبت بر عملکرد مغز در طول مدت کوتاه ممکن است برای انجام وظایفی که نیاز به تمرکز و توجه دارند، مفید باشد. به همین منظور چنانچه قبل از تمرین ورزشی قهوه بنوشید، با تمرکز بیشتری حرکات و فعالیت‌های ورزشی را انجام خواهید داد.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کافئین می‌تواند موجب افزایش هوشیاری، بهبود حافظه کاری و افزایش توانایی تمرکز در مدت کوتاه شود. همچنین، در برخی موارد، مصرف منظم کافئین ممکن است باعث کاهش ریسک بروز برخی از مشکلات ذهنی مرتبط با پیری شود.

با این حال، مصرف کافئین نیاز به مدیریت دقیق دارد، زیرا مصرف زیاد آن ممکن است باعث افزایش اضطراب، خواب‌آلودگیو افت توجه شود. همچنین، حساسیت افراد به کافئین متفاوت است و برخی افراد ممکن است به مقادیر کمتری حساسیت داشته باشند. 

تاثیر قهوه بر لاغری: آیا قهوه خورها سریعتر لاغر می شوند؟

کاهش درد عضلانی؛ کوتاه شدن مدت زمان ریکاوری عضلات

براساس تحقیقات صورت گرفته در چند دهه اخیر، متوجه شدند که با نوشیدن دو فنجان قهوه می‌توانید درد عضلانی را حین و بعد از تمرینات ورزشی کاهش دهید. به همین منظور ورزشکاران و بدنسازان که تمرینات ورزشی سنگین دارند، می‌توانند حتما قبل از شروع تمرین، یک فنجان قهوه نوش جان کنند.

مطالعات دیگر حاکی از آن است که کافئین موجود در دانه‌های قهوه به طور قابل توجهی مدت زمان ریکاوری عضلات را کاهش می‌دهد و سبب بازسازی عضلات و ماهیچه‌ها و در نتیجه کاهش درد عضلات می‌شود؛ بنابراین فراموش نکنید که قبل و بعد از تمرین می‌توانید قهوه بنوشید و از فواید آن بهره‌مند شوید. 

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری؛ تاثیر قهوه در رژیم غذایی

به محض نوشیدن قهوه قبل از تمرین، کافئین در عرض ۱۵ دقیقه وارد جریان خون شما می‌شود؛ بنابراین تنها ۱۵ دقیقه لازم است تا شما نتیجه فوق‌العاده آن را مشاهده کنید. اما اوج اثر تحریک‌کنندگی قهوه ۴۰ تا ۸۰ دقیقه بعد از نوشیدن خودش را نمایان می‌کند؛ بنابراین شما پس از گذشت این مدت زمان هوشیاری و انرژی بالایی دریافت خواهید کرد.

فشار خون و ضربان قلب بعد از نوشیدن قهوه بالا می‌رود. در نتیجه ذخایر چربی تجزیه و اسید‌های چرب در جریان خون آزاد می‌گردد. در نتیجه این امر فرد ورزشکار انرژی بالایی برای انجام تمرینات ورزشی دریافت می‌کند.

با این تفاصیل بهتر است برای تاثیر بیشتر روی لاغری آن را قبل از تمرینات ورزشی نوش جان کنید. چرا که در این حالت چربی‌سوزی و افزایش متابولیسم بدن به اوج خود می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان