//
کدخبر: ۴۳۰۳۳۹ //

چگونه موهای خود را در فصل پاییز سالم و زیبا نگه داریم؟ ۱۰ نکته کلیدی که باید بدانید

مراقبت از موها آن هم در فصل پاییز برای خانم‌هایی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، بسیار مهم و حیاتی است. با قدم گذاشتن به فصل پاییز، باید اهمیت بیشتری برای سلامت موها قائل بود.

چگونه موهای خود را در فصل پاییز سالم و زیبا نگه داریم؟ 10 نکته کلیدی که باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

 این فصل دلفریب با تمام زیبایی‌های خود، می‌تواند سلامت و جذابیت موهای شما را به خطر بیاندازد. بنابراین مراقبت از آن‌ها بسیار واجب خواهد بود. ممکن است در این فصل ریزش مو شدیدی احساس کنید. همچنین خشک و آسیب پذیر شدن موها امری طبیعی است. 

مراقبت از موها در پاییز چگونه است؟

کمبود رطوبت در این فصل علاوه بر خشکی مو و پوست، باعث شوره زدن کف سر هم می‌شود. گاهی اوقات احساس می‌کنید که موهای وزوزی شده و در هوا پرواز می‌کند. این مورد به دلیل الکتریسیته ساکنی است که در فصل پاییز به وجود می‌آید. در ادامه با ده نکته کلیدی مراقبت از مو ها در فصل پاییز آشنا خواهید شد.

۱. نرم کردن مو مهم‌ ترین اصل در مراقبت از موها

قبل از آن که به ساختار مو بپردازید، پوست کف سر را تقویت کنید. هر چه پوست سر شما نرم‌تر باشد، شانس سالم ماندن فولیکول‌ها نیز بیشتر است. برای ترفند از ماسک‌های مو نرم کننده کف سر استفاده کنید.

۲. رژیم غذایی سالم برای سلامت مو

با داشتن یک روتین غذایی مناسب و بدون ضرر، مواد مغذی سالم را به بدن خود برسانید. از خوردن غذاهای چرب و فست فودی حدالامکان خودداری کنید.

نکات مراقبتی مو

۳. ماسک ضد التهاب پوست کف سر

اگر پوست سر دچار اگزما یا التهاب ناشی از خارش شود، فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از آن بهتر است از ماسک‌های ضد التهاب کف سر استفاده کنید.

۴. روغن تراپی موها برای سلامت بیشتر ساختار مو

رطوبت رسانی به موها در فصل پاییز جزو مهم‌‌ترین ترفند در مراقبت از موها است. سه بار در هفته ساقه موهای خود را با روغن زیتون یا روغن نارگیل چرب کنید.

روغن تراپی موها

۵. شستشو مو با آب سرد برای براقیت بیشتر مو

یکی دیگر از اصل‌های مراقبت از موها در فصل پاییز، شستشو با آب سرد یا ولرم است. آب گرم باعث ریزش بیشتر و مجدد موها می‌شود.

۶. شامپو ملایم برای حل مشکلات خشکی و مراقبت از موها

از هر محصولی برای شستشو موهای خود استفاده نکنید. اگر جنس موهایتان خشک است، شامپوهای مخصوص موهای خشک را تهیه کنید.

موهای جذاب در فصل پاییز

۷. خودداری از رنگ کردن مو برای جلوگیری از ریزش

رنگ کردن مو موجب خشک شدن و نازک شدن موها می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای مراقبت از موها در فصل پاییز، موهای خود را رنگ نکنید.

۸. کوتاه کردن برای مراقبت از مو

ما می‌توانید هر چند هفته یک‌بار، کمی از انتهای موهای خود را کوتاه کنید. با این روش موخوره‌ها رفع می‌شود و سلامت موها بیشتر خواهد شد.

مراقبت از موها در پاییز

۹. پوشاندن سر برای مراقبت از موها

سرما می‌تواند فولیکول‌های مو را حساس‌تر کند. به همین دلیل بهتر است از کلاه یا روسری برای پوشاندن سر خود از سرما استفاده کنید.

۱۰. پرهیز از سشوار و اتو مو

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول مراقبت از موها، کنار گذاشتن سشوار و وسایل حرارتی مو است. این ابزار گرمایشی علاوه بر آن رطوبت موها را از بین می‌برند، باعث آسیب به بافت مو نیز خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان