//
کدخبر: ۴۱۲۶۰۷ //

مراقبت از مو در تابستان؛ زیبایی نیاز به مراقبت دارد

مراقبت از پوست و مو همیشه واجب است. تابستان که می‌رسد، این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

مراقبت از مو در تابستان؛ زیبایی نیاز به مراقبت دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر مراقبت از مو در تابستان را ندانیم، چند هفته که از شروع روزهای پرهیاهو و شاد آن می‌گذرد، موهایمان زیبایی و شادابی‌اش را از دست می‌دهد. آب استخر حاوی کلر یا تابش نور خورشید از جمله دلایل تغییر وضعیت موها در تابستان هستند.

آثار منفی تابستان بر موها

چرا تابستان‌ها باید بیشتر از موهای خود مراقبت کنیم؟ واقعیت این است که در طول این فصل، عواملی تهدیدکننده برای سلامت و حالت موها در کمین هستند. با این عوامل آشنا شوید:

  • اثرات تغییرات هورمونی در تابستان
  • تابش نور خورشید
  • کلر موجود در آب
  • وجود شوره سر
  • شانه‌ موی خیس
  • دستگاه تهویه هوا

با شناخت عوامل آسیب‌زننده به موها، مراقبت از مو در تابستان را جدی بگیرید.

اثرات تغییرات هورمونی در تابستان

از اثر تستوسترون در تابستان هم نباید غافل شوید. مراقبت مو در تابستان به خاطر نوسانات این هورمون هم لازم است چون سطح آن معمولاً در بهار و پاییز بالاتر می‌شود. اگرچه تستوسترون اغلب یک هورمون مردانه در نظر گرفته می‌شود، اما هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و می‌تواند باعث ریزش مو در تابستان شود.

تابش نور خورشید

آفتاب داغ تابستان مزایای زیادی دارد اما اشعه آن می‌تواند برای موها مضر هم باشد. اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواندرطوبت موها را از بین ببرد و باعث خشکی و کدرشدن آنها شود. موهای خشک حالت شکننده‌ای دارند، بنابراین به راحتی آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از این موضوع، باید از پوششی مانند روسری و کلاه برای موها استفاده کنید.

کلر موجود در آب

شناکردن در استخر در فصل تابستان رایج‌تر است. آب استخر هم پر است از مواد شیمیایی مانند کلر. این ماده می‌تواند آسیب زیادی به موها وارد کند. کلر حاوی موادی شیمیایی است که ساقه موها را خشک و سبوم آزاد می‌کند.

در نتیجه، موها  در معرض تماس با آن، حالت  کدر، شکننده و زبر پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از این موضوع، باید کمی روغن زیتون یا نارگیل به موهای خود بمالید تا آنها را بپوشانید و مرطوب نگه دارید.

وجود شوره سر

آب و هوای گرم باعث تشدید شوره سر و پیداشدن آن می‌شود. چرا؟ چون دمای بالاتر برای میکروب‌هایی که باعث ایجاد شوره سر می‌شوند، محیطی ایدئال است. اگر شوره سر درمان نشود، خارش و التهاب به وجود می‌آورد و ریزش موقت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از شامپوی ضدشوره در تابستان توصیه می‌شود.

شانه موی خیس

تابستان که می‌رسد، موها کمی بیشتر از حد معمول با آب در تماس هستند چون بیشتر به استخر یا دریا می‌رویم یا بیشتر دوش می‌گیریم. اگر موهایتان خیس است، نباید آن را ببندید یا برس بزنید.

بهتر است انگشتان خود را بین موها حرکت دهید تا خشک شوند. استفاده از شامپوهای تقویتی برای فصل گرم سال هم ایده خوبی است که به بهترشدن سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند.

دستگاه تهویه هوا

در تابستان‌ها از دستگاه‌های خنک‌کننده تهویه هوا استفاده می‌شود. این دستگا‌ها از دشمنان درجه یک مو به‌ شمار می‌روند. چرا؟ چون رطوبت مو را از بین می‌برند و آن را خشک می‌کنند. چنین چیزی باعث شکستن موها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید هفته‌ای یک بار از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید.

راه‌کارهای مراقبت از مو در فصل تابستان

Screenshot 2023-07-19 at 03-56-23 Summer_Hair_Care.jpg (JPEG Image 1200 × 628 pixels)

با مراقبت از مو در تابستان می‌توانید از همیشه زیباتر شوید. تابستان است و مهمانی‌ها و مسافرت‌های پرشمارش. باید در عکس‌های یادگاری روزهای خوش آن، زیبا دیده شوید.

پس نکات مراقبتی زیر را جدی بگیرید:

  • پوشاندن موها از اشعه خورشید
  • استفاده از محصولات مرطوب‌کننده
  • دوری از سشوار و اتوی مو
  • آب‌رسانی زیاد
  • اصلاح مرتب موها
  • مصرف غذای مناسب

پوشاندن موها از اشعه خورشید

از تارهای مو در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، از کلاه لبه پهن استفاده کنید. این کار نه تنها از سوختن تارهای موی شما جلوگیری می‌کند، بلکه از پوست سر و گوش شما نیز محافظت به عمل می‌آورد.

استفاده از محصولات مرطوب‌کننده

از شامپو و نرم‌کننده‌های حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید. شاید برای مقابله با عرق و کثیفی در تابستان، موهای خود را بیشتر بشویید. استفاده از چنین شامپوهایی یکی از نکات مهم مراقبت از مو در تابستان است.

همچنین برای خرید محصولات مناسب مراقبت از مو، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دوری از سشوار و اتوی مو

از سشوار، اتوی مو و محصولات حرارتی دیگر دوری کنید. دست‌کم ۱ یا ۲ بار در هفته، از این محصولات پرهیز کنید و به موها استراحت بدهید. موهای خود را در شب بشویید و قبل از رفتن به رختخواب، آنها را با کش، بافته یا به شکل دم اسبی جمع کنید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، موجی تابدارو زیبا زیبا خواهید داشت. این روش مراقبت از مو در تابستان هم از موهایتان حفاظت می‌کند و هم به آنها حالتی زیبا می‌دهد.

آب‌رسانی زیاد

نرم‌کننده‌ها یا سروم‌های باکیفیت مو می‌توانند به موها آب کافی برسانند اما خودتان هم از استفاده از اسپری آب، ژل آلوئه‌ورا و روغن نارگیل در طول روز غافل نشوید. هر زمان که احساس کردید موهایتان خشک شده است، کمی از این‌ها را به موها بزنید تا دوباره زنده و تازه شوند.

اصلاح مرتب موها

مراقبت از مو در تابستان را جدی بگیرید. خوب است که موهایتان را مرتباً کوتاه یا مرتب کنید. نوک‌گیری موها و کوتاه‌کردن چند سانتی‌متر از آن هم می‌تواند حالت شاداب و زنده‌ای در آن به وجود بیاورد.

مصرف غذای مناسب

همیشه باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. این هم یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از مو در تابستان است. همیشه از رژیم غذایی غنی پر از پروتئین، آهن، ویتامین A و C و بیوتین استفاده کنید. مصرف آب زیاد هم برای ایجاد رطوبت و آب‌رسانی به موها اهمیت زیادی دارد.

حواستان به موهایتان باشد

شاید فراموش کنید که در بحبوحه روزهای شلوغ، به مراقبت از موها هم فکر کنید. باید بدانید که بخش مهمی از زیبایی ظاهری هر شخص در گروی موهایش است. بنابراین، با رعایت نکات مراقبتی، موهایی زیبا و خوش‌حالت داشته باشید.

در تابستان‌ها به دلایل متنوعی که گفته شد، امکان آسیب‌رسیدن به موها وجود دارد. مشکلات مربوط به آنها هم باید نزد دکتر پوست و مو پیگیری شود. اگر نکات مراقبت از مو در تابستان را رعایت کنید، نیازی به مراجعه به پزشک وجود نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان