//
کدخبر: ۴۰۴۹۷۶ //

راهنمایی برای انتخاب بهترین برس برای موهای شما

موهای شما نیاز به مراقبت و توجه دارند. اما آیا می دانید که برس زدن مو چه تاثیری بر سلامت و زیبایی آنها دارد؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه با انتخاب برس مناسب و رعایت اصول صحیح برس زدن، موهای خود را تقویت و محافظت کنید.

 راهنمایی برای انتخاب بهترین برس برای موهای شما
به گزارش فرتاک نیوز،

 

شاعران همیشه موهای زن را همچون زینتی افسانه ای، معطر، رنگ شده و اسرارآمیز وصف کرده اندکه مردان را به هیجان می آورد. مو یکی از زیباترین دارایی های انسان و نشانه ای از سلامتی وی است. موی سالم نه تنها یک موهبت الهی بوده بلکه باعث اعتماد به نفس در زندگی اجتماعی و فردی هر شخص می باشد.

علم مراقبت از مو به جنبه های زیر توجه دارد:

  • جنبه های زیبایی مو را لحاظ می کند.

  • سلامت مو (که می تواند نمادی از سلامت کل بدن باشد) را در نظرمی گیرد.

  • ارتباط هرچه بهتر بین مو و بهترین دوست آن یعنی طبیعت را برقرارمی سازد.

مو نقش بسیار عمده ای در زیبایی ظاهری انسان دارد. برای داشتن موهای زیبا و سالم مراقبت آگاهانه و اتخاذ روش های صحیح ضرورت دارند.

رفتارهای آرایشی و بهداشتی بشر در رابطه با موها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مو داشته و نادرست بودن این رفتارها یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد. بطور کلی توصیه متخصصین پوست این است که” تا آنجایی که امکان دارد کمتر موهایتان را دستکاری کرده و با آنها وَر نروید.”

رشد مو با افزایش سن آهسته تر شده و قطر آن نیز بصورت نرمال کاهش می یابد. این تغییرات موجب می شود که توانایی ترمیم مو کمترشده و موها در مقابل آسیب های شیمیایی (مثل رنگ کردن مو) و فیزیکی (مانند برس و شانه زدن) حساس ترگردند و نیز در صورت بروز آسیب مدت زمان بیشتری طول می کشد تا موها ترمیم پیدا کنند.

N58d5iGGA5FK

به همین دلیل کلیه رفتارهای آرایشی و بهداشتی در رابطه با مو، در سن بالا بایستی با ملایمت بیشتری انجام شوند. می توان گفت که مو مانند پارچه است تا وقتی که نو و دست نخورده می باشد بنظر زیبا می آید ولی با استفاده و گذر زمان به تدریج دچار کهنگی و اضمحلال شده و لذا مراقبت بیشتری را می طلبد.

برس و شانه زدن مو

روزانه 2 – 1 بار برس یا شانه زدن مو کافی بوده و از این بیشتر کشش وارده بر مو در دراز مدت می تواند سبب آسیب به مو مثل مو خوره، شکسته شدن و گاهی کم پشتی موها گردد. قبلاً معتقد بودند که برس زدن زیاد مو و ماساژ مرتب پوست سر میزان جریان خون رسیده به مو را زیاد کرده و موجب تقویت آن می گردد ولی در حال حاضر این مطلب رد شده است. تبلیغاتی که وجود دارد مثل شانه و برس لیزری، افزایش رشد موها با برس مخصوص و یا شانه با طب سوزنی کذب محض می باشد.

برس ایده آل باید دارای موهای نرم، قابل ارتجاع و با نوک گرد و درشت بوده بطوریکه موها به نرمی در بین آنها حرکت نموده و کشیده نشوند. بهتر است از شانه یا برسی استفاده شود که تولید الکتریسیته ساکن نکند (شانه یا برس فلزی نوک تیز خوب نیست). شانه بایستی از پلاستیک قابل ارتجاع ساخته شده باشد. نوک دندانه های شانه بایستی گرد و عریض و اتصال بین دندانه ها درست در مرکز هر دندانه بوده و همچنین فواصل دندانه ها متناسب و جنس آنها انعطاف پذیر و نرم باشد تا دندانه ها به راحتی بین موها حرکت نمایند (شانه های چوبی خوب نیستند). از برس و شانه زدن موهای خیس خودداری کنید زیرا موی خیس خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته و لذا تحت کشش و فشار دندانه های شانه یا برس احتمال آسیب رسیدن به موها افزایش می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان